معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .


صبحانه نقاط مختلف جهان


صبحانه ایرانی: معمولا در ایران صبحانه با انواع نان و کره و مربا است. در ایران میتوانید به عنوان صبحانه از حلیم استفاده کنید که مخلوطی از گندم دارچین کره و گوشتهای تکه شده است . در ایران از املت هم به عنوان صبحانه استفاده میکنند .

انگلیسی : این صبحانه از لوبیا ، سوسیس ، تخم مرغ ، قارچ و نان تست و یک فنجان چای تازه دم تشکیل شده است.

کوبایی : این وعده غذایی در کوبا معمولا با قهوه شیرین کمی شیر همراه است . یک نوع نان محلی هم سرو میشود که آن را معمولا در قهوه فرو برده و میل میکنند .

لهستانی : یک صبحانه سنتی لهستانی شامل با برشهای کیلباسا ماکارونی سیب زمینی است .

اسپانیایی : صبحانه در اسپانیا ساده اما واقعاخوشمزه است. نان با سیر تازه و مقدار زیادی از گوجه فرنگی رسیده، پس از آن اندکی روغن زیتون و نمک.میتوان مخلفاتی نظیر پنیر، ژامبون یا سوسیس را هم به آن افزود.

مراکشی: معمولا از نان های مختلف با برخی ازانواع ترشی، مربا ، پنیر یا کره تشکیل شده است.

صبحانه سالم هاوایی: آیا تصور میکردید در هاوایی چنین صبحانه سالمی خورده شود؟ البته گاهی نان شیرینی هم در صبحانه موجود است .

سوئدی: که اغلب شامل نان شیرین و پهن سوئدی است. این یک کیک تخت نازک از خمیر و سرخ شده در روغن که معمولا تکه های میوه داخل ان است.

ایسلندی: این صبحانه دلچسب و گرم برای مبارزه با صبح های سرد ایسلند و شامل قهوه و شکر همراه کشمش و یا آجیل است .

پرتغالی: این صبحانه بسیار خوشمزه و ساده با مقدار زیادی قهوه است.

استرالیایی:

برزیلی: یک انتخاب خوشمزه از گوشت، پنیر و نان، ...

ایتالیایی:
صبحانه ویلز:

دانمارکی : روی میز صبحانه مرد دانمارکی شما اغلب نان ، پنیر، کالباس، ژامبون ، مغز، عسل، مربا و گاهی اوقات حتی شکلات پیدا میکنید.

فیلیپینی :فیلیپینی ها حتما از میوه مخصوصا انبه در صبحانه خود شان استفاده میکنندبرنج ، تخم مرغ،گوشت و حبوبات هم میتواند انتخاب های دیگری برای یک صبحانه فیلیپینی باشد .
آلاسکا: در آلاسکا گوشت گوزن برای صبحانه میل میکنند.


آلمانی
: پنیر محلی و نان تازه و در اخر یک فنجان قهوه برای یک آلمانی صبحانه ایده آل است.

آمریکایی : کیک تازه همراه با بلوبری در صبحانه آمریکایی هاست.
فرانسوی :بادام خرد شده، کره، شکلات یا خامه،برای آنها همیشه خوب است.

هندی: درهند سیب زمینی را با رزماری بو داده، همراه با عدس ، سوسیس گیاهی و نان برشته ، فلفل، موزمیخورند . غذاهای صبحانه در هند درهر منطقه متفاوت است.
اسکاتلندی : این صبحانه بسیار شبیه به صبحانه انگلیسی هاست .قلب و کبد و ریه خرد شده گوسفند با تخم مرغ و ادویه جات و پیاز آرد نمک.
تایلندی : ماهی تند یا گوشت خوک تند با برنج یک صبحانه تایلندیارزان است.
صبحانه آرژانتینی :
صبحانه ایرلندی :
صبحانه کانادایی:
صبحانه در مکزیک :شامل گوشت گاو و پنیر و لوبیای تند است
صبحانه روسی : ماکارونی با چاشنی خامه و عسل و توت فرنگی
صبحانه در ویتنام:
صبحانه پرو : غذاهای دریایی مخصوصا ماهی تازه خوابانده شده در آب لیمو و فلفل تند
صبحانه بولیوی :گوشت و سبزیجات شیرین
صبحانه مصری : باقلا، نخود، سیر و همراه با روغن زیتون ، کاین، سس (بخارا)، تخم مرغ آب پز سخت، وبرخی از سبزیجات سبز
صبحانه در ژاپن :انتخاب محبوب ژاپنی ها ماهی و برنج استکه آغشته شده به سس سویا باشد.
صبحانه چینی : رشته فرنگی، برنج، مرغ سبزیجات سرخ شده
صبحانه مالزی : یک کاسه داغ از رشته فرنگی مخلوط شده با تخم مرغ، سبزیجات و ادویه جات ترشی جات خوشمزه.
صبحانه مغولستان :
صبحانه بلیز:
یک صبحانه در مجارستان : همیشه بیسکوئیت به عنوان اصلی ترین عنصر صبحانه موجود است .
صبحانه کره:
صبحانه پاکستانی :
صبحانه استونی :
صبحانه اردن:
صبحانه ونزوئلا:
صبحانه در کلمبیا :صبحانه در غنا :محبوب ترین صبحانه در غنا برنج و حبوبات پخته شده است
 صبحانه را در اوگاندا :
صبحانه باهاما:
صبحانه در کاستاریکا :
صبحانه را در جمهوری دومینیکن :پنیر و تخم مرغ و شکلات داغ
صبحانه درترکیه : در ترکیه صبحانه معمولا از انواع چند پنیر ، کره ، زیتون، تخم مرغ، گوجه فرنگی ،خیار ، مربا ، عسل ، گوشت و ادویه دار تشکیل شده است.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:صبحانه نقاط مختلف جهان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 

1- بوته چای جزو معدود گياهانی است که به دليل وجود سموم فراوان در بافت آن، در طبيعت هيچ آفت جدی به جز انسان ندارد! مزارع اين گياه نياز به سمپاشی ندارند و هيچ چرنده، پرنده، حشره و ... به آن نزديک نمی شود. اگر در بين علوفه چهارپايان (هر نوع که باشند) حتی کمی برگ چای باشد، حيوان به محض جويدن آنها را از دهانش بيرون می ريزد!



2- در بسياری از مناطق کشاورزی، براي آن که احشام و ساير حيوانات به مزارع و کشتزارهای مختلف نزديک نشده و زراعت را خراب نکنند، اطراف آنها را بوته چای می کارند. حيوانات با مشاهده بوته چای به مزرعه نزديک نمی شوند!



3- اولين وارد کننده تخم اين گياه به ايران در اوايل دوره قاجار انگليسی ها بودند که با همکاری عناصر خودفروخته اي در دربار قاجار، کشت اين گياه و نوشيدن دم کرده آن را در ايران رواج دادند. عکس العمل علماء و حکماي سليم النفس آن دوران در برابر اين حرکت پليد استعماري شديد بود. در يکی از نامه هایی که به دربار قاجار نوشته شده است آمده: «چرا می خواهيد گياهی را در ايران رواج دهيد که حتی الاغ ها از نزديک شدن به مزارع آن خودداری می کنند! چای مولد سودا در بدن و سودا مقدمه سرطان است!». واقعيت آن است که حکمای ايران زمين از چند هزار سال قبل با اين گياه آشنایی داشته و به خوبی می دانستند که اين گياه ارزش غذایی نداشته، بلکه مصرف غير دارویی آن مضر است.



4- موادی که در اصطلاح علم شيمی ساختار مولکولی حلقوی دارند (مواد آروماتيک) سرطان زا هستند. «پلی فنول» يکی از مواد آروماتيک است که چای هم اين ماده را دارد. فنول چيست؟ فنول يک ماده دارای ترکيبات حلقوی است که بر روی پوست، کبد و سيستم گوارش اثرات نامطلوبی می گذارد. جالب اينجاست که قريب به اتفاق مواد معطر شيميایی که در کارخانجات به چاي اضافه می کنند هم جزء مواد آروماتيک و سرطان زا هستند! (گل بود به سبزه هم آراسته شد!!)



5- مصرف چای (خصوصاً پس از غذا که سال هاست عادت بسياری از ايرانيان شده است) جلوي جذب آهن معدنی موجود در غذاها توسط بدن را می گيرد که در نتيجه منجر به بروز بيماری کم خونی مزمن در مصرف کنندگان می شود. چای دارای ترکيباتی به ‌نام تانن است که مزه‌ تلخ چای را ايجاد مي کند. تانن‌ها با آهن، ايجاد رسوب مي‌ نمايند و اين رسوب به دليل درشتی ملکول و سنگينی، غير قابل جذب توسط بدن است. لذا در صورتی که غذای مصرفی دارای آهن بوده و بلافاصله بعد از آن چای مصرف شود، از جذب آهن آن جلوگيری می کند. فراموش نکنيد که عارضه کم خونی خود باعث ده ها بيماری ديگر در بدن می شود.



6- همان گونه که گفته شد چای دارای ماده اي است به نام تانن. اين ماده بسيار مدر است و به همين خاطر مايعات بدن را دفع کرده و پلاسما غليط می شود. آنزيم ها در پلاسمای غليظ نمی تواننند فعاليت کنند و به همين خاطر مواد زاید در بدن انبار شده و موجب بيماری های گوناگون مي شود. ضمناً تانن موجب فعاليت بيش از حد سلول های اپيتليال کليه شده و کليه را به مرور از کار می اندازد!



7- گياه چای داراي ماده ای است به نام اگزاليک اسيد، که مسموم کننده بوده و اختلالات متابوليسمي ايجاد می کند. اين ماده در کليه رسوب کرده و سنگ های کليوی اگزاليک را موجب می شود.



8- مصرف زياد چای دندان ها را لك دار و سياه می كند.



9- چاي ترشح اسيد معده را تحريک مي كند و همچنين به دليل ماهيت اسيدی خود، در بروز زخم معده مؤثر است.



10- در هر فنجان چاي بين 60 تا 75 ميلی گرم «کافئين» وجود دارد که LDL خون را افزايش مي دهد و عاملی می شود برای انفارکتوس های قلبی و مغزی، ولی البته آرام بخش است و در دراز مدت اعتياد ايجاد می کند!



11- به دليل وجود مقدار زيادی از ماده کافئين در چای، براى عده اى باعث تحريك اعصاب و يا تپش قلب می شود. همچنين نوشيدن چاى پررنگ براى خانم ها احتمال ابتلا به سرطان سينه را افزايش مى دهد.



12- ماده آرام بخش ديگری در چای وجود دارد به نام «تئين» که محرک سيستم اعصاب سمپاتيک است و موجب افزايش ترشح آدرنالين می شود. تئين موجب کاهش مقدار منيزيم داخل سلول ها می شود. منيزيم ماده ای است که در سلول قرار دارد تا با انواع سرطان ها مبارزه کند و با نوشيدن چای اين ماده مفيد از بدن خارج می شود.



13- به نظر شما چرا اغلب افراد چای خور جدی، هنگامی که تصميم به ترک چای می گيرند با علایمی مشابه با علایم معتادان مواد مخدر در هنگام ترک مواد مذکور (همچون سردرد، بی خوابی، بی حوصلگی، آشفتگی روحی و ...) مواجه می شوند؟! آيا اين موضوع که ادعا شده است سال هاست توليد کنندگان چای در کشورهای خارجی براي حفظ مشتريان خود به چای مواد افزودنی مضر و اعتيادآوری اضافه می کنند قابل اعتنا نيست؟



14- چند نفر معتاد به مواد مخدر را می شناسيد که سيگاری نباشند؟ و چند نفر سيگاری را می شناسيد که چای خورهای قهاری نباشند؟! چای به دليل مواد افيونی طبيعی که در خود داشته و مواد شيميایی که در فرآيند توليد توسط بسياری از توليدکنندگان به آن اضافه می شود، مقدمه ای براي آمادگی بدن جهت پذيرش انواع اعتيادها به مواد مضر ديگر است.



15- اگر دقت کنيد قريب به اتفاق مواد سمی در طبيعت دارای طعم تلخ می باشند. شايد پروردگار مهربان با اين گونه خلقت خواسته است به موجودات هشدار دهد که چه موادی خوراکی نيستند و بايد از آنها پرهيز کنند. چاي يکی از تلخ ترين گياهان موجود در طبيعت است که البته با روش های مختلف سعی در کاهش اين تلخی و صد البته عادت دادن ذایقه مردم به آن دارند.



16- همه اين ها که گفته شد برای چای سبز که خشک شده سريع برگ سبز چای می باشد صادق است. چای سياه که دم کرده مضرتری از چای سبز است با انبار کردن برگ سبز چای در مکان های گرم، پوسيده شدن و تخمير اين برگ ها، تغيير رنگ آنها به قهوه ای و سياه (مشابه عملی که باغبانان در وسط باغ با بر روی هم تلنبار کردن برگهای درختان انجام می دهند تا پوسيده شده و تبديل به کود گردند)، سپس خشک کردن اين برگهای پوسيده بدست می آيد!



17- بدتر از چای سبز و چای سياه، چای هاي جديد طعم داری هستند که دارای اسانس های شيميایی مختلف بوده و تمامی مضرات دو نوع چای قبلی را دارند بعلاوه مضرات مواد شيميایی عطری و طعم دهنده های مصنوعی! (هرچه خوبان همه دارند تو يک جا داری!!)



18- يکی از موارد مرسوم در جامعه ما (خصوصا در مراسم، جشن ها، سمينارها و ...) مصرف بسياری از نوشيدنی ها در ليوان های يک بار مصرف پلاستيکی است. اين ظروف به خصوص در مجاورت با نوشيدنی های داغ به سرعت مواد فوق العاده سمی و خطرناک نفتی را آزاد می کنند. برای امتحان می توانيد در يکی از اين ليوان ها چای داغ بريزيد و چند دقيقه ای کنار بگذاريد تا سرد شود. خواهيد ديد که پرده ای از مواد نفتی روی آن می بندد!



19- در انواع چای هاي بسته ای (معروف به Teafix يا Lipton)، ضايعات/ته مانده های چای که قابل ارایه به شکل عادي نيستند در بسته های کاغذی که براي جلوگيری از وارفتن آنها در آب جوش، پروسه های شيميایی مختلفی روی آنها انجام شده و آغشته به انواع مواد مضر هستند قرار می گيرند. پاره ای از مواد شيميایی موجود در کاغذ مذکور در آب جوش حل شده و وارد بدن مصرف کننده می شوند!



20- ميدانيم که انصافاً دين اسلام کامل ترين دين است و حتي در مورد جزیی ترين موارد زندگي شخصی و اجتماعی دهها و صدها حديث و روايت در کتب ديني ما نقل شده است. حال با فرض اين که ادعاهای بوقهای تبليغاتی تبليغ کننده مصرف چای صحيح باشد و مصرف اين گياه باعث آن همه منافع ادعایی آنها باشد، آيا به نظر شما عجيب نيست با وجود آن که گياه چای از پنج هزار سال قبل شناخته شده بوده است حتي يک مورد هم از معصومين و بزرگان دينی درباره خواص چای و توصيه به مصرف آن مطلبی در هيچ کتاب معتبری به ما نرسيده است؟! برعکس، همان گونه در بالا هم اشاره شد، علما و حکماي هوشيار ما اولين اقشاری بودند که در مورد ورود چای به کشور عکس العمل منفی نشان داده و به مخالفت برخاستند.



21- ابو علي سينا (نابغه طب اسلامي) در طب سنتی از چای به عنوان ماده پست غذایی نام می برد و از آن فقط برای مصارف درمانی در شرايط خاص استفاده می كرده است.



22-ممکن است عليرغم خواندن موارد فوق به دليل تبليغات زيادی که در قالب مقالات و اخبار مختلف شبه علمی به خورد جامعه داده می شود، هنوز باور نکرده باشيد که مصرف اين نوشيدنی همه جا تا اين حد مضر است. بسياري می پرسند که اگر واقعاً چای مضر است پس چرا اين قدر در رسانه ها از آن تعريف شده و در همه جا مصرف می شود؟ پاسخ آن است که اولاً ما نفي نمی کنيم که چای فوايد اندکی نيز دارد، اما این فواید قابل مقايسه با مضرات فراوان آن نيستند. مانند شراب و قمار که خداوند متعال در قرآن کريم در مورد آنها می فرمايد: «از تو در مورد شراب و قمار می پرسند، بگو در آنها منافعی هست، اما ضررهای آنها بسيار بيشتر است». ثانياً فراموش نکنيد که تجارت چای گردش مالی ميلياردی در سراسر جهان دارد. به نظر شما مافياها و کارتل های تجاری بزرگی که از اين راه منافع و سود سرشاری می برند به اين راحتي اجازه می دهند که حقايق برای مردم آشکار شوند؟! فراموش نکنيد که در اوايل قرن بيستم شرکت های سازنده سيگار و دخانيات به پاره ای از دانشمندان بی وجدان مخفيانه پول می دادند تا مقالات به ظاهر علمی در رد خطرات دخانيات و حتی طرح فوايد استفاده از آن نوشته و در مجلات معروف علمی آن زمان چاپ کنند. اسناد اين تبانی های بزرگ و کثيف در اواخر قرن بيستم منتشر شد، يعنی زمانی که همه ذينفعان ماجرا مرده بودند و مضرات بلای خانمانسوز دخانيات بر همه آشکار شده بود! دور از واقعیت نیست که گفته شود مشابه چنين اتفاقاتی در زمانه ما هم برای چای، موبايل، نوشابه، سوسيس، کالباس و ساير موارد مشابه رخ می دهد و اين ما هستيم که بايد عقلمان را قاضی کرده و سلامتی خود و اطرافيانمان را فدای مطامع مادی عده ای از خدا بی خبر نکنيم.



23- بعضي می پرسند اگر مصرف چای اين قدر مضر است چرا خداوند آن را آفريده است؟! پاسخ ساده است: خداوند حکيم هيچ موجودی را در عالم بدون دليل و حکمت خلق نکرده است، اما اين به معنی آن نيست که هرچه آفريده شده خوردنی و دارای ارزش غذایی است!! بوته چای يکي از بهترين گياهانی است که می تواند هوا را از انواع آلودگی ها پاک کرده و حجم زيادی اکسيژن توليد کند. دليل آن که هوای مزارع چای بسيار مطبوع است نيز همين واقعيت می باشد. در حقيقت بشر امروز اگر عاقلانه فکر کند بايد به جای خوردن برگهای چای، بوته آن را به عنوان يک تصفيه کننده عالی هوا در سرتاسر معابر شهرها بکارد. شايد يک دليل ديگر برای آن که مصرف خوراکی چای مضر است همين باشد که اين گياه سموم موجود در هوا را به خود جذب می کند! همچنين به دليل اين که گياه چای اسيدی است، ماده ضد عفوني کننده خوبی می باشد. لذا براي شستشوی چشم های عفونی و لثه های عفونی مفيد است. در طب سنتی برای درمان چشم عفونی شده نوزادان در عوض انواع و اقسام داروهای شيميایی و آنتی بيوتيک های دارای اثرات مضر جانبی فراوان، با استفاده از آب جوشانده چای چشم نوزاد را طی چند نوبت شستشو می دهند.



24-اگر می پرسيد که چه بايد کرد، عرض می کنم: اولاً اطلاع رساني وسيع در بين همه آنها که دوستشان داريم. ثانياً رواج ده ها دم کرده طبيعی خوش طعم، مفيد و باصرفه که جانشينان بسيار مطلوبی براي چای مضر هستند در سطح جامعه (براي شروع از خانه خود و نزديکانتان شروع کنيد). به عنوان مثال می توانيد به تناوب از جوشانده بادرنج بويه (گياه مورد علاقه زنبور عسل که جوشانده آن مورد استفاده حضرت اميرالمؤمنين علی عليه السلام نيز بوده است)، دم کرده برگ گياه به ليمو (گياهی با برگ های شبيه نعنا، با شربت به ليمو اشتباه نکنيد)، دم کرده ميوه نسترن، دم کرده گل گاوزبان، دم کرده بابونه، جوشانده تخم گشنيز (به صورت آسيا شده)، دم کرده پونه، دم کرده زنجبيل، دم کرده زيرفون، دم کرده برگ تيول و ... ده ها جوشانده و دم کرده طبيعی و مفيد ديگر که به تفصیل در بخش مقالات درج شده است، استفاده کنيد




تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:از این همه مضرات چای تعجب نکنید,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


دوازده عادت خوب در زندگی روزمره
- فکر و ذهن خود را بر راه حل ها متمرکز کنید، نه بر مسایل و مشکلات

اگر در زندگی مشکلی پیش بیاید، برای اکثر افراد، طبیعی است که فکر و ذهنشان را بر آن مساله و مشکل و اینکه چقدر ناخوشایند است، متمرکز کنند. معمولا در این مواقع، می پرسید چگونه این مساله و مشکل برای شما اتفاق افتاده و چرا؟ و اصلا چرا این قدر بدشانس هستید؟ و... شما در مساله خود غرق می شوید و این وضعیت و موقعیت را مانند یک فیلم ویدیویی بارها از ذهن خود می گذرانید.

آیا این کار، به شما کمکی خواهد کرد؟ این کار، کمکی به شما نمی کند. چرا فکر و ذهن خود را بر روی راه حل ها متمرکز نمی کنید؟ شما نمی توانید هیچ کاری در خصوص مساله و مشکل انجام دهید، بنابراین، تمام انرژی خود را به سوی راه حل تغییر جهت دهید. به متمرکزکردن فکر و ذهن خود بر مسایل و مشکلات پایان دهید و سعی کنید ذهن خود را بر آنچه که اکنون در حال انجامش هستید، معطوف سازید. شما نمی توانید آنچه را که اتفاق افتاده است، تغییر دهید، بنابراین، چرا به مسایل و نکات منفی، انرژی بیشتری دهید. به آینده نگاه کرده و راهی را انتخاب کنید که شما را به خارج از وضعیت و موقعیت کنونی سوق می دهد.





2- به دنبال گرفتن سرمشقی از موقعیت ها باشید

هر زمان که رویداد خوبی رخ می دهد، گرفتن درس و سرمشق از آن وضعیت آسان است، ولی ما حتی درخصوص آن فکر هم نمی کنیم. اما هنگامی که واقعه بد و ناخوشایندی برایمان اتفاق می افتد، به جای اینکه به دنبال فرصت ها و موقعیت ها باشیم فقط موارد بد را می بینیم.

ما معمولا فرصت ها و موقعیت ها را در ماه های بعد مشاهده می کنیم. آیا تا به حال، شنیده اید که: «من اکنون می دانم چرا آن اتفاق افتاد» یا «اگر آن اتفاق نیفتاده بود، من اینجا نبودم.» فکر و ذهن خود را برای مثبت اندیشی آماده کنید و پرورش دهید و در هر تجربه ای، چه خوب یا بد، به دنبال گرفتن درس و سرمشقی باشید.



3- افکارتان را مورد سوال قرار دهید

افکار، عقاید و باورهای شما، ساخته و پرداخته تمام تجربیات و روابط شما با خانواده، دوستان، همسر و هر چیزی است که دیده و شنیده اید. اگر افکار شما برایتان سودمند نیست، در این صورت، درستی و نادرستی آنها، فقط متوجه شماست. از افکار خود، آگاه باشید و الگوهای فکری منفی را تغییر دهید. از خود سوال های مختلفی بپرسید.

به جای فکر کردن به اینکه «من پول ندارم» یا «من هرگز توان خرید آن را ندارم»، از خود بپرسید «چگونه می توانم راهی بیابیم تا آن را بخرم». مراقب افکار، احساسات، باورها و طرز فکر و رفتارتان با شید زیرا اینها در حال به وجود آوردن دنیای شما هستند.

نسبت به افکار، احساسات، باورها و رفتارتان مسوول باشید و آنهایی را انتخاب کنید که برایتان سودمند هستند. افکارتان را کنترل کنید، در غیر این صورت، افکارتان شما را کنترل خواهند کرد.



4- به شادمانی، سعادت و خوشبختی فکر کنید



مثبت اندیشی، تاثیر زیادی بر زندگی روزمره ما دارد. در این صورت، تجربیات مثبت را به سوی خود جذب خواهید کرد، احساستان مثبت تر خواهد شد و حال بهتری پیدا می کنید. هیچ رویداد خوشایندی، از افکار منفی حاصل نمی شود. از نو آغاز کنید. باور کنید هر چیزی ممکن است.



5- مسوول باشید

مسوول اعمال و رفتار خود باشید. اکثر ما تمایل داریم به خود نگاه نکنیم، بلکه همیشه به عیب و نقص های دیگران توجه کنیم. شما باید مسوول اعمال و رفتار خود باشید، نه مسوول رفتار دیگران، هر شب، زمانی که به بستر می روید، از خود سوال کنید: «ایا امروز مشکلی درخصوص اعمال و رفتارم وجود داشت که من بخواهم فردا آن را تغییر دهم؟» هر چیزی با اطلاع و آگاهی آغاز می شود. هرقدر بیشتر نسبت به زندگی خود مسوول باشید، به همان اندازه نیز قادر به تغییر خواهید بود. داشتن حس مسوولیت و تعهد، همان آزادی و قدرت اختیار است.



6- با خود در صلح و آشتی باشید

خود را دوست داشته باشید. اگر خود را دوست نداشته باشید، چگونه دیگران می توانند شما را دوست داشته باشند؟ اگر عادات منفی ای دارید و می خواهید آنها را تغییر دهید، در این صورت، نیروی لازم را در خود بیابید و تغییر را در عادات منفی خود، ایجاد کنید.

نیت و آگاهی یافتن، اولین گام در این راه هستند. هیچ کس کامل و بی عیب نیست. احترام گذاشتن به خود را آغاز کنید، در این صورت، یک تغییر اساسی را احساس خواهید کرد. هرچه بیشتر خود را دوست داشته باشید و باور کنید و بپذیرید، به همان نسبت نیز کمتر در مورد دیگران قضاوت خواهید کرد. همه ما مرتکب خطا و اشتباه می شویم. سعی کنید خود را ببخشید، دوست داشته باشید و درک کنید.



7- خود و دیگران را مورد عفو و بخشش قرار دهید

بخشیدن خود و دیگران، می تواند به عنوان سم زدایی اصلی و نهایی ذهن، جسم و روح تلقی شود. بخشش، شما را از احساسات و هیجانات منفی و مخرب رها کرده و از وابستگی های جراحت بار آزاد می کند. بخشش شما را از احساس گناه و شرمساری که مانع از شادکامی و موفقیت می شود، می رهاند. شما با بخشیدن فرد دیگری، خود را نیز می بخشید.

بخشش، دلپذیرترین هدیه ای است که می توانید به خود و دیگران بدهید. بسیاری از افراد برای سال ها، با افراد محبوب خود، صحبت نمی کنند، چون نمی توانند دیگران را ببخشند. شما بگویید بازنده واقعی چه کسی است؟



8- جشم خود را تقویت کنید و به آن انرژی دهید

اغلب چنین بهانه هایی شنیده می شود: «من وقت کافی برای خوب غذا خوردن و یا ورزش کردن ندارم»، «من وقت کافی برای غذا پختن ندارم». ما ارزش و اهمیت سلامتی را به طور کامل درک نمی کنیم، مگر وقتی که بسیار دیر شده باشد و بیماری، زندگیمان را تهدید کند. وقتی سالم غذا بخوریم، با نیرو و انرژی بیشتری از خواب بیدار خواهیم شد و احساس سرزندگی بیشتری می کنیم، انگار بر تمام جهان، مسلط شده ایم.

جسمتان ارزشمندترین هدیه شماست. بسیاری از افراد که دارای اضافه وزن هستند، می گویند که وقت برای ورزش کردن ندارند. رفتن به باشگاه ورزشی، تنها راه ورزش کردن نیست. شیوه های زیادی وجود دارد که می توانید در زمان تماشای تلویزیون، کارکردن و مسافرت به کار برید. درمورد ورزش کردن، هیچ بهانه ای وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که خوابتان به اندازه کافی است، اگر خسته باشید، حال و احساس خوبی نخواهید داشت.



9- میل و علاقه خود را برای انجام کارها شناسایی کرده و آن را دنبال کنید

همه ما به انجام کاری علاقه مندیم. بعضی می گویند: «ای کاش من به انجام کاری علاقه داشتم» یا «دیگران به انجام کاری علاقه دارند اما من ندارم». این امر واقعیت ندارد، همه ما به انجام کاری علاقه داریم، فقط بعضی ها نمی دانند که کار مورد علاقه شان چیست. اگر شما نمی توانید از طریق انجام کار مورد علاقه خود، زندگی کنید، حداقل سعی کنید یک بار در هفته، آن کار را در زندگی خود بگنجانید. اگر واقعا نمی دانید به انجام چه کاری علاقه دارید، یک فرد متخصص و باتجربه می تواند به شما در مشخص کردن کارهای مورد علاقه تان کمک کند.





10- فهرستی از کارهایی را که می خواهید در زندگی انجام دهید، تهیه کنید

کارهایی را که دوست دارید قبل از پایان یافتن عمرتان انجام دهید، یادداشت کنید. این کارها نباید خارج از تعادل و افراطی باشد. کارهایی باشد که شما علاقه مند به انجام آن هستید، اما تاکنون زمانی برای آن در نظر نگرفته اید. سعی کنید یکی از کارهای موجود در فهرست خود را حداقل مایه یک بار و یا هر چند ماه یک بار انجام دهید. ما با انجام کارهایی که به آن علاقه داریم، احساس سرزندگی بیشتری می کنیم و از زندگی نیز لذت می بریم.



11- در لحظه زندگی کنید

اکثر اوقات، افکار ما یا در گذشته سیر می کند، یا در آینده. فکر کردن به گذشته، معمولا با احساس تاسف، پشیمانی، شرمساری و ناامیدی همراه است؛ و فکر کردن به آینده، با احساس اضطراب، نگرانی، استرس و فشار روحی. سعی کنید خود را به لحظه و زمان حال بیاورید و لذت ببرید. به موارد آشکار و نمایان زندگی اعتماد کنید و تسلیم آنها شوید. ضرب المثل مشهوری است که می گوید تمام رویدادهای رخ داده در دیروز، مربوط به گذشته است، فردا یک راز است، امروز یک هدیه است.



12- فکر و ذهن خود را بر قدردانی و سپاسگزاری متمرکز کنید

هنگامی که از خواب بیدار می شوید یا به بستر می روید، یا حتی زمانی که احساس خوبی ندارید، تمام نعمت ها و برکاتی را که خداوند به شما ارزانی کرده، به خود یادآوری کنید. فقط برخورداربودن از دو پا، دو چشم و یک بدن سالم، دلایلی برای قدردانی و سپاسگزاری از خداوند است. قدردان و سپاسگزار بودن، شما را در حالت شادی و سرزندگی قرار می دهد و به طور خودکار، روح و روانتان را متعالی می سازد. شکرگزار بودن، دلتان را روشن می کند و نعمت های بیشتری به سوی شما فرستاده خواهد شد.





تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:دوازده عادت خوب در زندگی روزمره ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 

 
 
شخصیت:
 
 
 
 
 
1- زندگی خود را با هیچ کسی مقایسه نکنید: شما نمی‌دانید که بین آنها چه می‌گذرد.
2- افکار منفی نداشته باشید، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنید.
3- بیش از حد توان خود کاری انجام ندهید.
4- خیلی خود را جدی نگیرید.
5- وقتی بیدار هستیدبیشتر خیال‌پردازی کنید.
6- حسادت یعنی اتلاف وقت، شما هر چه را که باید داشته باشید، دارید.
7- گذشته را فراموش کنید.. اشتباهات گذشته شریک زندگی خود را به یادش نیاورید. این کار آرامش زمان حال شما را از بین می‌برد.
8- زندگی کوتاه‌تر از این است که از دیگران متنفر باشید.نسبت به دیگران تنفر نداشته باشید.
9- با گذشته خود رفیق باشید تا زمان حال خود را خراب نکنید...
10- هیچ کس مسئول خوشحال کردن شما نیست، مگر خود شما.
11- بدانید که زندگی مدرسه‌ای می‌ماند که باید در آن چیزهایی بیاموزید. مشکلات قسمتی از برنامه درسی هستند و به مانند کلاس جبر می‌باشند.
12- بیشتر بخندید و لبخند بزنید..
13- مجبور نیستید که در هر بحثی برنده شوید. زمانی هم مخالفت وجود دارد. 
 
جامعه:
14- گهگاهی به خانواده و اقوام خود زنگ بزنید.
15- هر روز یک چیز خوب به دیگران ببخشید.
16- خطای هر کسی را به خاطر هر چیزی ببخشید.
17- زمانی را با افرادبالای 70 سال و زیر 6 سالبگذرانید.
18- سعی کنید حداقل هر روز به 3 نفر لبخند بزنید.
19- اینکه دیگران راجع به شما چه فکری می‌کنند، به شما مربوط نیست.
20- زمان بیماری ،شغل شما به کمک شما نمی‌آید، بلکه دوستان شما به شما مدد می‌رسانند، پس با آنها در ارتباط باشید.
 
زندگی:
21- کارهای مثبت انجام دهید.
22- از هر چیز غیر مفید، زشت یا ناخوشی دوری بجویید.
23- عشق درمان‌گر هر چیزی است.
24- هر موقعیتی چه خوب یا بد، گذرا است.
25- مهم نیست که چه احساسی دارید، باید به پا خیزید،لباس خود را به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنید.
26- مطمئن باشید که بهترین هم می‌آید.
27- همین که صبح از خواب بیدار می‌شوید، باید از هستي تان شاكر باشيد.
28- بخش عمده درون شما شاد است، بنابراین خوشحال باشید.
 
 
 
 
آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین:
 
 
 
 
29- کمک کنیم تا پیام های مثبت همیشه در جهان جاری بماند و بازتاب آن را در زندگیتان ببینيد





تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:شخصیت:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

هشدار امنیتی پلیس فتا در خصوص
Adobe Reader
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا نوشت:
 
طبق اعلام معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در بررسی بولتن‌های امنیتی شرکت‌های‌غربی، شرکت Adobe اعلام کرده است که در نسخه‌های قدیمی نرم افزارهای Flash و Reader این شرکت، کدهای آسیب‌پذیری پیدا شده است که مهاجمان می‌توانند با ارسال کد در شبکه‌های وب منجر به خسارت و آسیب کاربران دیگر شوند. نسخه‌های 9.5 و 10.1.2 و همچنین x.9 وv.10 ویندوز و مکینتاش و یونیکس و نسخه‌های قبلی سبب بروز چنین آسیب‌هایی می‌شوند.
 
بدلیل وجود یک کد آسیب‌پذیر در این نرم‌افزارها، مهاجم می‌تواند با ساخت یک PDF تحت وب که Reader را مجبور به بازکردن خود می‌كند، قادر است کدی را وارد سیستم قربانی كنند و از این طریق در ارسال یا دریافت فایل‌های قربانی تسلط پیدا كند. البته بخش امنیت شرکت Adobe اعلام داشت با آپدیت جدید این محصولات این مشکل کاملاً رفع شده است، تنها کاربران برای حفظ امنیت سیستم خود باید مراحل زیر براي غیرفعال کردن Reader تحت مرورگر خود و همچنین امکان 3D را در برنامه غیرفعال كنند.
 
برای غیرفعال کردن نمایش فایل‌های PDF در مرورگر وب مراحل زیر را باید انجام دهید:
 
•نرم افزار Adobe Acrobat Reader را باز كنید.
 
•منوی Edit را کلیک كنید.
 
•بخش تنظیمات (Preference) را باز کنید.
 
•در قسمت تنظیمات بخش اینترنت را کلیک كنند.
 
•در این بخش گزینه نمایش PDF در مرورگر (Display PDF in browser) را که تیک خورده است، غیرفعال كنند.
 
Edit ->Preferences -> JavaScript; uncheck Enable Acrobat JavaScript
 
همچنین این شرکت اعلام داشت بدلیل بازشدن برخی از فایل‌های PDF بطور خودکار در مرورگر کاربر می‌تواند با تنظیمات در بخش رجیستری ویندوز آن را غیرفعال كنند.
 
HKEY_CLASSES_ROOT\AcroExch.Document.7 "EditFlags"=hex: 00,00,00,00





تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:هشدار امنیتی پلیس فتا در خصوص Adobe Reader,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی



نه به خاطر خودمون به خاطر بچه هامون این داستان  جدی بگیرین


با سلام دوستان محترم  و عزیز تعداد رأی‌ها به شکلی تغییر کرده که سهم "persianGulf" به 54درصد نزدیک شده و به این معنی‌ است که گوگل به زودی مجبور خواهد شد اسم "Arabian Gulf" را انتخاب کند. من این ایمیل را برای 20 نفر فرستاده‌ام. اگر هر نفر شما آن را به ده نفر جدید بفرستید ، و این کار  ۳  دفعه تکرار بشود ، تعداد رأی‌ها از یک میلیون می‌گذرد. لطف کنید به خاطر خودمان و نسل‌های آینده کوتاهی‌ نکنیم. با سپاس.
 
با سلام به همه -  به خدا 30 ثانیه هم طول نمیکشه یه زور دیگه بزنین تموم میشه
 
 
با سلام

 
فکر می کردم که بعد از تلاش های بیهوده اعراب در رابطه با تغییر نام خلیج فارس ، دیگه اونا اقدام دیگری نکنند. چند هفته پیش من برایتان لینک پایین رو فرستادم و ازتون بابت رای دادن خواهش کردم. اما لازم که بدونید ، در اون روز تقریباً 150،0000 نفر رای داده بودند و سهم ما تقریباً بیش از 79% در مقابل کمتر از 21% بود اما امروز تعداد رای دهنده ها به بیش از 2،364،000 نفر رسیده ولی با تاسف فراوان سهم ما از 79% به کمتر از 55% رسیده واین یک فاجعه است. یادتون باشه که این رای گیری مربوط به کمپین 1،000،000 امضای شرکت گوگل است و نذارید که دوباره نام خلیج فارس به خلیج ع ر ب ی تغییر پیدا کنه

 
خوبه بدونید که شرکت گوگل مجبوره به هر درخواستی که به طور همزمان از طرف 5000 نفر و یا هر ارگان معتبر و ثبت شده ای ، بابت به رای گذاری یک قانون ، نام ، تعریف و . . . احترام بذاره 
 
پس رو این لینک کلیک کنید و رای بدید

 
 
 
 




تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:نام خلیج فارس "persianGulf,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

مادر! درستایش دنیای پرمهرت ، ترانه ای از اخلاص خواهم سرود وگلدسته ای از مهر بر گردنت خواهم آویخت.


شکوه عشق را در زمزمه های مادرانه ات می یابم وانگیزه خلقت را از قلب پرمهرت می خوانم.


مادر، بوسه بر دستان خسته تو جانم را زنده می کند و دیدار تو عشق را در دلم به ارمغان می آورد.


ایمانم از دعای توست وخدایم را از زبان تو شناخته ام ، عبادت را تو به من آموخته ای ، مادر! ای الهه مهر.


تو گلی خوشبو از بهشت خدایی که گلخانه دلم از عطرتو سرشار است ، از تبار فاطمه ای وگویی وجود تو را با مهر فاطمه سرشته اند پس همیشه دعایم کن چراکه دعایت سرمایه فردای من است.


... مادرم ! به پاس آنچه به من داده ای ، به ستایش محبتهای بی اندازه ات ، و به وسعت همه خوبیهایت دوستت دارم




تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:مادر! درستایش دنیای پرمهرت ,,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


 
معماری درون گلچین روز 
 
روز مادر را به همه مادران عزیز ایران زمین تبریک میگوید
 
و بر دستان همه مادران خوب دنیا بوسه عشق میزند.
 
 
برای شادی روح مادرانی که در جمع ما نیستند فاتحه ای می خوانیم.
 
 
مادران سرای سالمندان را نیز فراموش نکنیم.
 
روز مادر مبارک




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 



 
 
اشعار زیبای روز مادر

 

مادرم ای بهتر از فصل بهار
مادرم روشن تر از هر چشمه سار
مادرم ای عطر ناب زندگی
مادرم ای شعله ی بخشندگی
مادرم ای حوری هفت آسمان
مادرم ای نام خوب و جاودان
مادرم ای حس خوب عاشقی
مادرم خوشتر ز عطر رازقی
مادرم ای مایه ی آرامشم
مادرم ای واژه ی آسایشم
مادرم ای جاودان در قلب من
مادرم ای صاحب این جسم و تن
مادرم می خواهمت تا فصل دور
مادرم پاینده باشی پر غرور
مادرم روزت مبارک ناز من
مادرم تنها تویی آواز من
 



من زاده شدم به عشق مادر
پرورده شدم به عشق مادر
در دامن او شدم چنین نور
پیوسته شدم به عشق مادر
بوی تن او بهار هر فصل
بشکفته شدم به عشق مادر
تعلیم نمودیم بیاموز
وارسته شدم به عشق مادر
از رنج زمان عبور دادی
نی خسته شدم به عشق مادر
آموخت مرا صبور باشم
دل بسته شدم به عشق مادر
هر ملک به زیر پای مادر
گل دسته شدم به عشق مادر
چون داد مرا ز شیره جان
لب بسته شدم به عشق مادر
در ساحل قلب بی کرانش
وابسته شدم به عشق مادر
او رفت و سکوت من فرو ریخت

 

تاج از فرق فلک برداشتن
جاودان آن تاج بر سر داشتن
در بهشت آرزو ، ره یافتن
هر نفس شهدی به ساغر داشتن
روز در انواع نعمت ها و ناز
شب بتی چون ماه در بر داشتن
صبح از بام جهان چون آفتاب
روی گیتی را منور داشتن
شامگه چون ماهِ رویا آفرین
ناز بر افلاک اختر داشتن
چون صبا در مزرع سبز فلک
بال در بال کبوتر داشتن
حشمت و جاه سلیمانی یافتن
شوکت و فر سکندر داشتن
تا ابد در اوج قدرت زیستن
ملک هستی را مسخر داشتن
بر تو ارزانی که ما را خوش تر است
لذت یک لحظه مادر داشتن !



 
 
مـادر تــو بـهشــت جـاودانــی مـادر خــورشـیـد بـلـنـد آســمـانی مـادر
در چشم تـو نـور زندگانـی جـاریـست سر چشمه ی مهر بیکرانی مـادر
 
ای کـاش کـه تـا ابــد نــمـیــرد مادر یـا هـستـی جـاودان بـگیـرد مادر
مهر است سراسر وجودش تــا هـست ای کاش که پـایـان نـپـذیـرد مادر

 

هر بار که خنده بـر لبش مــی رویــد یا نبض گل سرخ ، سخن می گوید
چشمان پر از ستـاره ی مــــادر مــن در گــردش آشـنـا مرا می جـویـد

 

چون مهر، بـزرگ و بی نـشانی مادر آرام دل و عـــــزیــز جـانـی مــادر
ای کاش همیشه جـاودان مـی بــودی آن قـدر که خـوب و مـهربانـی مـادر

 

در کوچه جان همیشه مادر بـــاقیست دریـای مـحبـتـش چو کوثر باقیست
در گـــویــش عـاشـقانـه ، نـام مــــادر شعریست کــه تا ابد به دفتر باقیست

 

مادر است چشم و چـــــراغ زندگی مادر است سرچشــــــمه آزادگی
مادر است تصویر عشق و عاشقان مادر است نقـــــــــش بلند جاودان
 
مادر است مقصــود هست و بود ما مادر است بالاترین موجــــــــودِ ما
مادر است آمـــــــــــــوزگار معرفت مادر است یک عالمـــی از موهبت
 



دلم خوش نیست،مدتهاست مادر گل دلبند تو تنهاست مادر
چرا در پای او آبی روان نیست چرا اطراف او صحراست مادر
 
قناری های محبوبش کجایند، قفس؛این قصه ی دنیاست مادر!
نسیمی از بهشت زیرپایت برایش مثل یک رویاست مادر
 
چرا رویای ما رویاست مادر چرا فردای ما فرداست مادر
نگو:"این سرنوشت ماست مادر نگو این سرنوشت ماست مادر
 
دلم خوش نیست ، مدتهاست مادر
گل دلبند تو تنهاست مادر
 



بی محبت مادر/ یک قنات بی آبم
مثل راه بی مقصد / مثل عکس بی قابم
بی محبت مادر / از شکوفه ها دورم
یک کبوتر بی بال / یک چراغ بی نورم
بی محبتِ مادر / چون لبان بی لبخند
ساکتم و غمگینم / مثل بلبلی در بند
بی محبت مادر / در دلم صفایی نیست
از بهار در قلبم / هیچ رد پایی نیست

 




تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:اشعار زیبای روز مادر,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 



روز مادر مبارک 
 
میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل
صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها )
هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر
را به همه مادران تبریک و تهنیت میگوئیم
 
 
 
پیامبر اکرم-ص:
هر کس پیشانی مادر خویش را ببوسد، از آتش جهنم دور می ماند . . .
 
مادر ای معنی ایثار تو گل باغ خدایی
توی روزگار غربت با غم دل آشنایی
مینویسم ازسرخط مادر ای معنی بودن
مینویسم تا همیشه توئی لایق ستودن
آسمانی پر از ستاره، دشتی پر از گل،
 
تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش جا دارد
به مادرم...
که مهرش تا ابد در دلم جای دارد.
تو بهترین گل، میان شهر گلهایی
تو رنگ آفتابی،
شب که می رسد، مثل ستاره،
گوئیا مهتابی
مادر خوبم، روزت مبارک
 
مادرجون این دسته گل تقدیم تو،به شرط اونکه تو خودت گل باشی و من خاک زیر پات
 
مادر:
کاشکی می شد بهت بگم
چقدر صدات و دوست دارم
لالایی هات و دوست دارم
بغض صدات و دوست دارم
 
شد جهان پرشور و غوغا
صفحه ی گیتی مصفا
بیت احمد طور سینا
پا نهد زهـــرا به دنیا
ننه جون خیلی آقایی.... از ته دل دوستتتتتتت دارم!!!
 
مادر،
ای لطیف ترین گل بوستان هستی،
ای باغبان هستی من،
گاهِ روییدنم باران مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند.
گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد
 
مکرر گشته ام از زندگی سیر
بهای کادوی زن شد نفس گیر
چرا در روز زن طلا و سکه
ولی روز پدر شرت و عرق گیر
 
هزار دستگاه ۲۰۶، ۱۰۰ دستگاه آپارتمان، اسکناس به ارتفاع برج میلاد،
و میلیارها دلارجوایز نقدی . . . . . فدای یک تار موی تو مادر!
 
روز زن مبارک باد...
با دادن یک هدیه خود را یک سال بیمه بدنه و اعصاب کنید!
 
ای دوست به حنجر شهیدان صلوات / بر قامت بی سر شهیدان صلوات
از دامن زن مرد به معراج رود / بر دامن مادر شهیدان صلوات . . .
 
بیستم ماه جمادی / این ندا دادی منادی
آمده هنگام شادی / فاطمه از مام زادی
 
همسرم، معنای عشق و دوستی را در تمنای وجود تو یافتم.
مادرم، با تو زیستن، بهشتِ زندگی من است . . .
 
مادرم، خواستم خوشبوترین گل دنیا را برایت هدیه بیاورم،
اما دیدم تو خوشبوترین گل دنیا هستی . . .
 
مادرم، تو تنها ستاره‌ای هستی که در روز و شب می‌درخشی.
ای ستاره‌ی زندگیم، تو را با تمام وجود دوست دارم . . .
 
بارانی از عشق و نَمی هم ستاره ارزانی تویی که در تبار معصومانه‌ی نگاهت،
چشمان خسته‌ی من ستاره می‌چیند. خوش‌آهنگ‌ترین نغمه‌های هستی
نثار قلب خسته و صبورت. روزِ به اوج نشستنت مبارک . . .
 
آبی‌ترین، دریایی‌ترین و آسمانی‌ترین تقدسِ زندگی‌مان
دستان‌تان را بوسه می‌زنیم . روزتان مبارک . . .
 
در تمام زندگی ام مادرم تنها دلیل بودنم بود
روزت مبارک فرشته خلقت . . .
 
زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه "مادر" است
زیباترین خطاب "مادر جان" است
"مادر" واژه ایست سرشار از امید و عشق
واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید
روزت مبارک مادر . . .
 
زن هستی ساز و نظم ده و مهر گستر است ، سـرچشمه محبت و الطاف داور است
بهر صفا و لطف خدا عشق مظهر است ، بعد از خدا به سجده بود زآنکه مادر است . . .
 
به یاد می آورم لحظه های فراز را که :
صدای او اعتبارم می بخشید
و لحظه های نشیب را که اعتمادم
به یاد می آورم افرای افراشته ای را ، به یاد می آورم مادرم را . . .
 
مادرم هستی من ز هستی توست تا هستم و هستی دارمت دوست . . .
 
روز زن بهانه ای است برای تشکر از شما و من خیلی دوستتون دارم
و حاضرم همه دنیامو دو دستی تقدیمتون کنم . . .
 
ای مادر عزیز که جانم فدای تو
قربان مهربانی و لطف و صفای تو
تولد مظهر خلقت مبارک باد . . .
 
و خداوند زن را نمک زندگی آفرید تا مرد را از گندیدگی نجات دهد !
روز زن مبارک !
 
 
 
 
چه گویم در مقام تو , تو ای روح اهورایی , تو نور چشم خورشیدی
تو زهرایی , تو زهرایی . . .
 
همسرم عزیزم ، روز زن فرصتی برای ابراز عشق من به توست
و من با همه توانم صمیمانه تو را میبوسم و دوستت میدارم . . .
 
سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر
قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان بر همه زنان عالم مبارک باد . . .
 
در نگاه پر فروغت در آماقه سوکوتت تنها محبت را میبینم مهر تو در زره زره ی وجودم رخنه
کرده و حال به زیبا ترین و مقدس ترین واژه یعنی مادر قسم می خورم که دوستت دارم
مادر عزیزم روزت مبارک . . .
 
 
مادر، ای لطیف ترین گل بوستان هستی، ای باغبان هستی من، گاهِ روییدنم باران
مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند. گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد.
روزت مبارک مادر خوبم . . .
 
 
میلاد سرور بانوان جهان
و مادر تمام شیعیان بر شما و تمام ایرانیان مبارک باد . . .
 
 
شد جهان پرشور و غوغا / صفحه ی گیتی مصفا
بیت احمد طور سینا / پا نهد زهرا-س به دنیا . . .
 
 
در زاد روز این پسر و مادر / شمس و قمر قرینه ی یکدیگر
مادر، بزرگ بانوی دین، زهراست / فرزند او، خمینی روح الله است
مادر، چراغ روشن ایمان است / فرزند، روشنایی ایران است
از مهر مادر و خط این فرزند / یا رب به ما جدائی از آن مپسند . . .
 
 
در آسمان آبی دلم، جایی برای ابرها نیست
مادرم! دعایم کن که با دعایت ، دلم خانه دردها نیست
عزیزترین عزیزانم ، روزت مبارک . . .
 
 
تو بهترین گل، میان شهر گلهایی تو رنگ آفتابی،
شب که می رسد، مثل ستاره، گوئیا مهتابی
مادر خوبم ، روزت مبارک . . .
 
 
آسمانی پر از ستاره، دشتی پر از گل،
تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش جا دارد
به مادرم . . .
که مهرش تا ابد در دلم جای دارد . . .
 
 
مادر، ای لطیف ترین گل بوستان هستی، ای باغبان هستی من، گاهِ روییدنم باران
مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند. گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد . . .
 
دو موجود هستی گرامی تر است / یکی میهن و دیگرش مادر است
ستایش کنم زن که او مادر است / که مادر سزاوار زیب و زر است
تو ای مادر من نوای میهن من / کنم خواب در اغوشت ای سرور من . . .
 
 
مادر
کاشکی می شد بهت بگم / چقدر صدات و دوست دارم
لالایی هات و دوست دارم / بغض صدات و دوست دارم . . .
 
 
بهشت ها برای تو آفریده شده اند و درختان برای اینکه سایبان تو باشند
سر از خاک بر می آورند . . .
 
 
مادر تو غزل زیبای محبت و ایثاری
دوستت دارم و نام تو را با چشمه ها و رودها زمزمه میکنم . . .
 
 
مادر ای لطیف ترین گل بوستان هستی ، تو شگفتی خلقتی
تو لبریز عظمتی ، تو را دوست دارم و می ستایمت .
دست بر دعا بر می دارم و از خدای یگانه برایت برکت , رحمت و عزت می طلبم . . .
 
مژده به آقایان : پژو ۴۰۵ بدون ایر بگ - بدون کمربندایمنی - آماده آتش سوزی بدون دلیل
دوگانه سوز و آماده انفجار- بهترین هدیه برای همسر دلبندتان در روز زن !!!
 
 
 
دوست دارم همیشه همرنگ صداقت باشی .
روزت مبارک همسر عزیزم . تنها تکیه گاه منی دوستت دارم . . .
 
 
همسرم روزت را تبریک گفته و هزاران هزار شاخه ی روز صورتی را به همراه تمام عشق که
موجودیم است تقدیمت می کنم قربونت برم بدون که همیشه دوست داشتم دارم و
خواهم داشت . . .
 
 
همسر عزیزم زن زندگی من بدان همیشه و در هر شرایط دوستت دارم.
عاشقانت همه نامی و نشانی دارند آنکه در عشق تو بی نام و نشان است منم.
روزت مبارک عزیزم . . .
 
 
السلام ای درخت نور بر تنت همیشه رخت نور
ای الهه ی وفا و عشق ای تو خوبی و صفا و عشق
پاکی از وجود پاک توست عشق قلب سینه چاک توست . . .
 
 
سرای احمد امشب رشک طور است / زمین و آسمان غرق سرور است
نهد پا در جهان دخت محمد-ص / به راهش از جهان گلریز حور است . . .
 
 
دوش از سرور غیبم / بر گوش دل ندا شد
گفتا زجای برخیز، / عالم پر از صفا شد
ظاهر فروغ زهرا-س / از بیت مصطفی شد . . .
 
 
میلاد دختر نبوت ، همسر ولایت ، مادر امامت ، برشما مبارک باد . . .
 
 
عالم شده معطر از گلشن خدیجه / خندد گل محمد در دامن خدیجه
آنان که دیده بستند از خدمت خدیجه / کی می توان ببینند این عزت خدیجه . . .
 
 
باز از چمن داور، یک غنچه نمایان شد / از یمن قدوم او عالم همه بستان شد
برخیز نما شادی، ایام سرور آمد / چون باز دری بر خلق از روضه ی رضوان شد . . .
زهرا که از فروغش عالم ضیا گرفته / دین نبی ز فیضش نشو و نما گرفته
مریم زمکتب او درس حیا گرفته / جشنی به عرش اعلی بهرش خدا گرفته . . .
 
 
مادر خوبم :
به تو سلام می کنم، تا خانه عروجم با دعای تو بنا شود
و دلم در آسمان آبی مهرت رها شود
روزت خجسته، لبانت پر ز خنده و دلت شاداب و سرزنده باد . . .
مادر در نگاه دیگران
 
 
فساد مادر، با فساد نسل برابر است.
ساموئل اسمایلز، نویسنده اسکاتلندی
 
 
مادر با یک دست گهواره، و با دستی دیگر جهان را تکان می دهد.
ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسوی
 
 
کودک، مادرش را از لبخندش می شناسد.
ورژیل، شاعر رومی
 
 
خدا می خواست همه جا جلوه کند، مادر را آفرید.
عربی
 
 
مهربانی پدر از قله فراتر است، مهربانی مادر از اقیانوس عمیق تر است.
ژاپنی
 
 
وقتی بچه زمین می خورد، مادر گریه می کند؛ وقتی مادر زمین می خورد، بچه می خندد!
افریقایی

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:روز مادر مبارک ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر داد:
اجرای بیمه مکمل به صورت هماهنگ برای تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی
 

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از اجرای برنامه بیمه مکمل برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و گفت: مطابق با وعده های داده شده و با هماهنگی سازمان تامین ا جتماعی از ابتدای مهر ماه بیمه مکمل برای تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا می شود.

 

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین،

علی اکبر خبازها بیمه مکمل را از نیازهای بازنشستگان و مستمری بگیران ارزیابی کرد و ادامه داد: طی ماه های گذشته پس از بررسی های فراوان و مقایسه شرایط و پیشنهادات بیمه های مختلف در نهایت توانستیم با بیمه دی به توافق برسیم و این شرکت بیمه ای، خدمات بیمه تکمیلی را از ابتدای مهر ماه سال جاری به تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران ارائه می دهد.


خبازها با اشاره به وجود قراردادهای متعدد کانون های بازنشستگان سراسر کشور با بیمه های مختلف گفت: با توجه به اینکه تاریخ پایان این قراردادها متفاوت است در ابتدای این برنامه ممکن است برخی اشکالات بوجود آید که لازم است با هماهنگی و مدیریت صحیح این دوره را پشت سر بگذاریم تا پس از رفع مشکلات اولیه تمامی بازنشستگان به نحو مطلوب از خدمات بیمه تکمیلی بهره مند شوند.


مدیرعامل بیمه دی نیز با اشاره به فعالیت مناسب و رو به توسعه این شرکت بیمه ای اظهار امیدواری کرد که این شرکت بیمه ای بتواند خدمات ارزنده و مطلوبی به بازنشستگان ارائه دهد.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

نام کتاب

شاهنامه فردوسی (دانلود+)

نویسنده

حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگ

موضوع

شعر + دیوان اشعار + حماسه + اساطیری + ایران باستان + آفرینش + اعراب در ایران

رمز ( پسورد )

www.tarikhema.ir

تهیه توسط

انی کاظمی

۰۰۰۰۰ حجم دانلود کتاب

۱۴٫۷۰۰ کیلوبایت (KB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

تاریخ تمدن باستان

 

 

جهت شاهنامه فردوسی به ابی کلیک کنید




تاریخ: پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:شاهنامه فردوسی (دانلود+),
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ما امیدواریم و زنده.

هرگز نمیگوییم نمی شود چون اگر ما و شما بخواهیم می توانیم ایرانمان را از نو بسازیم.

ما فرزندان این خاکیم و بار اداره ی این کشور بر شانه های ماست.

این یک تارنگار گروهی است و برای این است که بتوانیم تنها بخش کوچکی از دینی که این خاک بر گردنمان دارد را ادا کنیم.

این تارنگار بخشی دارد که ما نوشته های شما، اندیشه ها و پیشنهادهایتان را برای بهبود شرایط موجود در وطن قرار خواهیم داد و به نام فرزند ایران زمین نوشته خواهد شد.

به عنوان یک ایرانی چه وظیفه ای داریم ؟

می توانیم با هم باشیم نه در مقابل هم.

ما همه با هم هستیم.
همه ایرانی هستیم و قلبمان برای ایرانمان می تپد.

دست در دست یگدیگر میگذاریم و جایی بهتر برای زندگی کردن میسازیم.

مرا نقش وطن در جان جان است
همان نقشی که در نقش جهان است

وطن یعنی سرود مهربانی
وطن یعنی شکوه همزبانی

وطن یعنی تجلی گاه ملت
حضور زنده ی آگاه ملت

وطن یعنی دیار عشق و امید
دیار ماندگار نسل خورشید

کنون ای هم وطن ای جان جانان
بیا با ما بگو پاینده ایران

ایرانی با همه عشق خدائی




تاریخ: پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:ایرانی با همه عشق خدائی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
 به نظر شما
 ما ایرانی ها می توانیم با همدیگر مهربان باشیم ؟ یا نه
 بیشتر دوست دارم به فاصله ها بیفزائیم و دیگران را کوچک ببینیم ؟
چرا ما اینطوری شده ایم ؟
از دوستی ها زیاد و بیش از حد سوء استفاده کرده ایم و همه به هم بدبین شده ایم ؟ یا دوستی و مهربانی را به معنای دردسر دیگران برای خود می دانیم ؟
هرکدام از این ها باشد حتما اشتباه می کنیم.
 
هرچقدر به فاصله ها بیفزاییم همدیگر را کوچک تر می بینیم
کمی همدیگر  را بزرگتر ببینیم.
 
به امید روزی که نگاه ما به دیگران گرفتار سانتی مترها و خط کش های من در آوردی 
برای اندازه گیری دیگران نباشد. یادمان باشد خداوند هیچ وقت ملاکش برای ارزش آدمها را سانتی متری و کیلویی قرار نداده است زیرا بالاتر از سانتی متر و کیلو هم در این عالم یافت می شود و آن
" ان اکرمکم عندالله اتقیکم

است

 

متن ویدئوی استفان آینهورن
هنر مهربان بودن
خیلی متشکرم، یکروز با مردی ملاقات کردم که یکی از نزدیکانش را در تصادف از دست داده بود. او آنچه را در اورژانس بیمارستان پیش آمده بود، برایم تعرف کرد. او گفت: همه خیلی مهربان بودند. آیا می دانید چه کسی بیشتر از همه به ما کمک کرد؟ من شروع کردم به حدس زدن که شاید پرستار، دکتر، یا کشیش بیمارستان بوده است. آن مرد سرش را تکان داد و گفت: نه، بهیار بیمارستان بود؛ زیرا در اتاق در کنار ما نشست. برای مدت نسبتاً طولانی حرف زیادی نزد. کار چندانی نکرد، ولی در کنار ما نشسته بود و به ما توجه داشت. او گفت: برای این کارش تا زنده هستم از او سپاسگزارم. کاری که او در آن روز کرد علامت عشق و مهربانی بود. ما هر روز با صدها نفر از همنوعانمان در خانه، در اتوبوس، در مغازه، در محل کارمان برخورد می کنیم و در هر یک از این برخوردها، تصمیم می گیریم چگونه با خواهران و بردرانمان ارتباط برقرار می کنیم. می توانید بگوئید که در واقع زندگی از این برخوردها تشکیل می شود. این ارتباط ها به زندگی معنا می دهند. شما با این کلمه آشنا هستید: مهربانی، این کلمه شهرت بدی پیدا کرده است. مهربانی ضعف یا ساده لوحی محسوب می شود. گاه گفته می شود: او مهربان است ولی گاوهای مزرعه هم مهربانند و من می گویم که زمان آن رسیده که تغییری اساسی در مورد کلمه مهربانی داده شود. من می گویم مهبانی نه ساده لوحی است و نه ضعف. مهربان بودن فقط زیبا نیست، بلکه راه موفقیت است. روشی که ما با همنوعانمان رفتار می کنیم می تواند برای سرنوشت خودمان در مقام فرد، در گروه، در اجتماع اثر بگذارد و موضوع اصلی این بحث این است که مهربانی، راه موفقیت است. باید ببینیم آیا می توانم شما را متقاعد کنم؟ ابتدا سئوالی مطرح می کنم: چه خصوصیت برجسته ای می خواهید داشته باشید؟ بین پنج خصوصیت فقط یکی را می توانید انتخاب کنید که عبارتند از:



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

زنان برای انتخاب شریک زندگی از این هفت مرد نفرت دارند.

همیشه این پرسش برای انسان ها وجود دارد که جنس مقابلشان از چه ویزگی هایی خوششان می آید و از چه خصوصیاتی بدشان می آید.

شاید پاسخ قطعی برای این پرسش وجود نداشته باشد؛ ولی بر اساس تجربه چیزهایی می شود گفت که در این گزارش به برخی از ویژکی های منفی مردان اشاره می شود.



زنان از هفت مرد نفرت دارند:

مردان بچه صفت

این قبیل مردان، نه آینده نگر ند و نه مسئولیت پذیر، به صورت روزمره گذران عمر می کنند و خلاقیت و ابتکاری ندارند و نسبت به خانواده بی خیال و بی توجهند.


این مردان حاضر نیستند ضعف های خود را بپذیرند و وقتی به آنها اعتراض می شود یا از آنها خواسته می شود که خود را تغییر دهند، مثل بچه ها با عصبانیت می گویند: « همینه که هست».

مردانی که بیش از حد در کار خود غرقند


بله زنان عاشق مردان آینده نگر، مسئولیت پذیر و خلاقند، اما نمی خواهند شریک زندگی آنها 24 در کار خارج از خانه خود غرق و نسبت به همسرش بی تفاوت باشد یا او را فراموش کند.


زنان دلگیر می شوند از این که شوهرشان به دغدغه های و سلامت روح و روان آنها بی توجه باشد؛ یعنی از مردانی که تمام فکر و ذکرشان معطوف به کارشان است.

مردان زخمی

اگر تازه در عشقی شکست خورده اید یا از دادگاه طلاق برگشته اید در پی جلب هیچ زنی نباشید. بگذارید زخم هاتان التیام پیدا کند، آنگاه در پی این کار بروید؛ یعنی وقتی که همه چیز را فراموش کردید و خود را بازیافتید.

مرد بی سابقه!

مردی که برای بار اول با دختری آشنا می شود و به او ابراز تمایل می کند، از نظر زن، ممکن است فقط از سر هوس در پی ارتباط با او باشد. زنان چنین تقاضایی را پس می زنند و ممکن است نسبت به آن واکنش تند نشان دهند.

مردانی که تعادل روانی ندارند

این مردان، گاهی زن خود را به عرش می برند و او را بی همتا می خوانند و گاهی به او اتهاماتی وارد می کنند که او را به فرش می آورد. و نیز گاهی از او دوری می جوید؛ نه غم های خود را با او در میان می گذارد و نه کمک می کند طرف مقابل عیب های خود را بر طرف نماید.

زنان ممکن است برای مدتی این وضعیت را تحمل کنند؛ اما اگر از اصلاح شوهر خود نا امید شوند، خود را از این وضعیت خلاص خواهند کرد. بویژه اگر احساس کنند که صبوریشان نادیده گرفته می شود و از آن قدردانی نمی شود.

مردان همیشه در سفر

زنان از این که گاهی شوهرشان گاهی به سفر می روند چندان ناراضی نیستند؛ چون این امر باعث می شود بیشتر قدر یکدیگر را بدانند و به این طریق، علاقه بین آنها را بیشتر می شود.

مردان تعهد ناپذیر

مردان همه چیز کاملی وجود دارد که فقط یک نقص دارند؛ نمی خواهند برای یک زندگی پایدار تعهد بدهند. زنان از این قبیل مردان به شدت نفرت دارند؛ زیرا زنان، حتی اگر اعتراف نکنند، بجز تشکیل خانواده با مردی که دوستش دارند به چیز دیگری اهمیت نمی دهند.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 
 
 
 
 
 
چرخ زندگی تان خوب می چرخد یا بد؟ آرام است یا تند؟



چرخ زندگی آرام
این مقاله به چگونگی چرخه زندگی و حرکت آن به سمت جاده آرامش و زندگی شاد می پردازد.
 
آیا چرخ زندگی من خوب می چرخد ؟ این سئوالی است که هر چند یک بار از خود پرسیده ایم یا شاید سئوالی باشد که از یکدیگر می پرسیم اما شاید سوال مهم تر این است که چه عواملی را باید در جواب دادن به این سئوال مدنظر داشت .این مقاله به چگونگی چرخه زندگی و حرکت آن به سمت جاده آرامش و زندگی شاد می پردازد.

الگوی چرخ زندگی
الگوی چرخ زندگی به دایره ای که به 8 قسمت مساوی تقسیم شده است اتلاق می شود که که هر یک از این قسمت ها به بررسی یک بعد از زندگی می پردازد . مطابق شکل کار و درآمد مالی ، سلامتی، تفریح و سرگرمی ، عشق، خانواده ، یادگیری و رشد ، معنویّت ، دوستان و ارتباطات قسمت های مختلف این دایره را تشکیل می دهند.
 
 
http://www.seemorgh.com/uploads/110.JPG
 
شما به هر قسمت از زندگی تان پس از بررسی نمره 0 نا 10 را می دهید و سپس خانه های مربوط به آن را متناسب با نمره نقطه گذاری می نمایید ، پس از اتصال نقطه ها به هم چرخ زندگی خود را به دست خواهید آورد.مثلاً تصویر زیر چرخ زندگی فردی است که از لحاط مالی و رشد و یادگیری و خانواده موقعیت مناسبی دارد ولی از نظر خانواده ، عشق ، تفریح و دیگر موارد شرایط مناسبی ندارد پس خوب نچرخیدن چرخ زندگیش و نداشتن آرامش آن محتمل به نظر می رسد.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/111.JPG
 
برای بررسی هر یک از موارد می توانید از سولات زیر کمک بگیرید

کار و درآمد مالی
در آمد سالیانه شما چقدر است؟ کجا زندگی می کنید؟ چقدر پول نقد دارید؟ دارایی شما چقدر است؟ اگر بخواهید به سطح مالی زندگی خود نمره دهید از 10 چه نمره ای می دهید؟ آیا از شغل خود راضی هستید ؟ درآمد تان خوب است؟ چقدر جای رشد و ترقّی در شغل شما وجود دارد؟ همکاران و مشتریان شما چه کسانی هستند؟
 
سلامتی
آیا به بیماری مبتلا هستید؟ ورزش می کنید؟ احساس می کنید چقدر زنده می مانید؟ بدنتان را هر چند وقت چک می کنید؟ روزانه غذای خوب و میزان آب مناسب مصرف می کنید؟

خانواده
آیا می توانید به خانواده خود تکیه کنید؟ چند ساعت از روز با خانواده می گذرانید؟ آیا با آنها خود به تفریح می روید؟ برای در کنار آنها بودن مشتاقید؟ آیا به خانواده خود افتخار می کنید؟

عشق و ازدواج
از ازدواج خود راضی هستید؟ در زندگی مشترک چقدر احساس یکنواختی می کنید؟ آیا ازدواج را به عنوان نقطه درخشان و آرامش بخش در زندگی می دانید ؟ آیا کسی را دارید تا به او عشق بورزید ؟ آیا کسی عاشق شماست؟

یادگیری و رشد
آیا همیشه در حال یادگیری هستید؟ به طور متوسط در ماه چه تعداد کتاب می خوانید؟ آیا به جای خواندن کتاب زیاد تلویزیون می بینید؟ (تحقیق ها نشان می دهد که مردم به صورت متوسط روزی 6 ساعت تلویزیون می بینند یعنی چیزی حدود یک چهارم عمرشان) آیا در زمینه علم کاری خود به روز هستید؟ آیا در حال یادگیری زبان جدید هستید؟

معنویت
چه قدر حضور خدا را در زندگی خود حس می کنید؟ چقدر به دیگران کمک می کنید ؟ آیا انسان دوستید؟ آیا همدرد دیگرانید؟

دوستان
چه تعداد دوست صمیمی دارید؟ آیا در مواقع غم دوستانی دارید؟ دوستان شما چه کسانی هستند؟ آیا در داشتن دوست تنهایید؟ چقدر از با دوستانتان بودن لذت می برید؟

تفریح و سرگرمی
چه میزان از وقتتان را به عنوان وقت آزاد و سرگرمی اختصاص می دهید ؟ تعطیلات را چگونه می گذرانید؟ به کجاها سفر کرده اید؟ برای اینکه سرگرم و شاد باشید چه کارهایی می کنید؟
نکاتی در ارتباط با چرخ زندگی که گفتن آن لازم می باشد .

1 - متناسب بودن قسمت های مختلف چرخ زندگی به اندازه کامل بودن هر قسمت اهمیت دارد ، به بیان بهتر تناسب رشد بین قسمت های مختلف زندگی هر فرد باعث زندگی نرمال تر آن می شود.

2 - در بررسی هر قسمت می توان به موارد میزان امنیت ، رضایتمندی ، میزان انرژی دریافتی ، موفقّیت و شکست ها و از این قبیل توجه داشت.

3 - می توان برنامه ریزی زندگی را (کوتاه مدت یا بلند مدت ) بر اساس چرخ زندگی انجام داد.

4 - گاهی می توان برای مدتی معّین روی قسمتی خاص از زندگی متمرکز شد . مثلا اگر قرار است برای آزمون خاصی آماده شوید بهتر است برای قسمت یادگیری و رشد وقت بیشتری را بگذارید.

5 - میزان سوالاتی که برای یک قسمت از زندگی به کار می رود کاملاً به موقعیت اجتماعی ، فرهنگی ، خانوادگی و.... بستگی دارد مثلا ممکن است برای افراد با درآمد مالی مختلف ، نمره 8 معناهای کاملاً متفاوتی داشته باشد یعنی فردی با درآمد 600 هزار تومان این نمره را برای خود قائل شود ولی فرد دیگری با درآمد 6 میلیون تومان به خود نمره ای کمتر از این را بدهد.
اکسیژن ناب آرامش ، گوارای وجود

 




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

اس ام اس روز معلم
 
 
اندیشه ام از تو سبز و آباد شده
از جهل وغم این فکرتم آزاد شده
در مکتب پاک و شاد استاد ببین
غم رفته زجانم ودلم شاد شده
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
در مکتب تو همیشه شاگردم من
دور از رخ تو همیشه پر دردم من
در فصل بهار و روز استاد ببین
بی نور معلم این چنین زردم من
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
آموزش عشقم از همین مکتب توست
اندوخته ی سوادم از این لب توست
گفتم که مریضم و بیا بستر من
چون عامل دردم این غم و این تب توست
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
با این گچ عشق تخته ی جانم زن
خطّی ز کلام خود به ایمانم زن
صد درس در این کلاست آموخته ام
یک درس ز عشق جان ویرانم زن
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
ای معلم تو را سپاس : ای آغاز بی پایان ، ای وجود بی کران ، تو را سپاس .ای والا مقام ، ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی
روزت مبارک
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
آموزگارم ، تو باغبانی
می پرورانی بذروجودم ، با مهربانی
با درسهایت دیو جهالت از من گریزد
اندرزهایت ، بهر وجودم ، شد پاسبانی
من غرقه بودم در بحر غفلت
دستم گرفتی ای ناجی من،
من همچو قایق ، تو بادبانی
بر خوان ِ دانش من میهمانم
تو ای معلم ، خود میزبانی
کار تو باشد، ارشاد انسان
همکار ِ خوب ِ پیغمبرانی
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
معلم هدفت عشق است و ایثار
هزاران خفته از عشق تو بیدار
روزت مبارک
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
دبیر عزیزم . یاد تو همیشه در ذهنم .عشق تو در قلبم و عطر مهربانت همیشه در وجودم
جاری است ، روزت مبارک . . .
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
تا خدا بوده و هست ، معلم بوده و هست و هر روز ، روز معلم هست . معلمی هنر است ،
عشقی است آسمانی . . .
روزت مبارک
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
با یاد معلم شهید ، استاد مرتضی مطهری روز معلم را گرامی می داریم .
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
1000 گل سرخ تقدیم به معلم عزیزم که به من درس صبر و وفاداری آموخت .
و مرا در سرزمین دانش بارور ساخت . روزت مبارک . . .
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
 
ای معلم : ای روشنی بخش دلها . براستی که تو بعد از خداوند (علم الانسان ما لم یعلم )
هستی.چگونه می توان تو را ستود و تو را سرود که تو خود سرود قافله ی تمدن هستی .
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
سپاسگزار همچون معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه ها را . . .
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
نمی دانم کدامین جمله را برای توصیف محبت هایتان بنویسم . نمی دانم چگونه شما را
توصیف کنم ، معلمی از جنس بلور ، آسمانی و مهربان ، چقدر زیبا واژه ها را آسمانی
می کنید . شاگرد کوچک شما….
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته ای است که در طول تاریخ در عرصه ی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته اند .
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
معلمی شغل نیست . عشق است . ذوق است .ایثار و فداکاریست . اگر به عنوان شغل به آن می نگری رهایش ساز و اگر عشق توست ، بر تو مبارک باد .
استاد شهید ، مرتضی مطهری
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
اگر کسی بتواند معلم خوبی باشد ، خیانت کرده است اگر به کار خوب دیگری بپردازد . چرا که معلمی مقام پیغمبری و تعلیم مقام خدایی است .
معلم شهید ، دکتر شریعتی
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
یاد و خاطره قافله سالار معلمان شهید ؛ فیلسوف فرزانه آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم گرامی و جاودانه باد
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
مرا بزن … گوشم را بکش .. جریمه بکن .. امتحان سخت بگیر
مرا یک لحظه به دوران خوب مدرسه باز گردان
♥♥♥♥♥♥♥♥اس ام اس روز معلم♥♥♥♥♥♥♥♥
مخصوص دبیر شیمی !
مهر شما ، گرافیت وجود مرا الماس کرد . من از با شما بودنم چیزی فراتر از استوکیومتری
زندگی و مولاریته شادیها آموختم . امیدوارم کلویید زندگی تان شفاف و معادلات زندگیتان
موازنه شده و محلول زندگیتان از عشق و محبت فراسیر شده باشد . با بیشترین درصد
خلوص دوستتان دارم و با بالاترین غلظت مولال ، روزتان مبارک !
...................
سلامی برگرفته از آیه شریفه ی (سلام من قول رحیم) نثارتان باد این مناسبت را غنیمت
شمرده روزتان را تبریک عرض مینمایم . . .
.................
معلم را بخش کردم اولش محبت آخرش محبت .
خدا تو را می خواست و انتخاب حق خدا بود . دانای عشق روزت مبارک . . .
 
.................
ای معلم : ای روشنی بخش دلها . براستی که تو بعد از خداوند (علم الانسان ما لم یعلم )
هستی.چگونه می توان تو را ستود و تو را سرود که تو خود سرود قافله ی تمدن هستی .




تاریخ: پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:اس ام اس روز معلم,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

همه چیز درباره استاندارد ایزو

اگر زمینه حرفه ای شما به صنعت یا تولید مربوط باشد ممکن است پرسشهایی همچون پرسشهای زیر برای شما نیز مطرح شده باشند.
• چه ارتباطی میان دریافت گواهینامه استاندارد و پیاده سازی سیستم موفق مدیریت کیفیت وجود دارد ؟
• چرا برخی سازمانها پس از دریافت گواهینامه استاندارد دچار افت کیفیت در محصولات یا خدمات می شوند ؟
• چرا برخی سازمانها مدتی پس از دریافت گواهینامه، آنرا ترک می نمایند ؟
• دلایل موفقیت و شکست سازمانها در زمینه انطباق با استاندارد چه هستند ؟

نخستین بار در سال 1978 استانداردهای تضمین کیفیت مطرح شدند.
درسال 1994 ویرایش94 آن (ISO9000:2000) آن و سرانجام در سال 2000 میلادی ویرایش 2000 آن تدوین گردید. طبق آخرین آمار سازمان بین المللی استاندارد، تا اواسط سال 2002 میلادی به بیش از 500000 سازمان در بیش از 160 کشور به این استاندارد گرایش یافته اند و کماکان این رقم درحال افزایش است.

متاسفانه در ایران، یک مرکز معتبر برای گردآوری آمار موثق وجود ندارد اما بنابر مجموع آمار و اطلاعات موجود چنین به نظر می رسد نزدیک به 3000 سازمان تولیدی و خدماتی به اجرای این استانداردها اقدام کرده اند.
در یک نگاه کلی، در مسائل و موضوعهای مربوط به موفقیت و شکست اجرای این استانــــداردها وجوه اشتراک بسیاری دیده می شود.
در کشورها و برحسب شرایط گوناگون میزان این مشترکات متفاوت است. به علت فرهنگ صنعتی مشترک، برای کشورهای درحال توسعه این وجوه اشتراک بیشتر به هم نزدیک است.
در ایران، برای تجزیه و تحلیل نتایج اجرای این استانداردها تلاشهایی شده است و هرچند ممکن است همه جانبه و مطلوب و ایده آل نباشند، اما از این جهت که موضوع موردتوجه قرار گرفته و به تحلیل موفقیتها و دستاوردها، و در بعضـــــی موارد نادر به تحلیل شکستها، می پردازد بسیار مهم و ارزشمند است.
شواهد نشان می دهند که علی رغم گذشت بیش از 2 سال از صدور رسمی ویرایش سال 2000 (که طبق ضوابط سازمان بین المللی استاندارد به معنی ابطال ویرایش سال 1994 است) مجمـوعاً روند گرایش به ارتقا سیستم های مستقر شده چندان رضایتبخش و درحد انتظار نبوده است. باتوجه به منطق موضوع، انتظار می رفت سازمانهایی که تاکنون گواهی انطباق با استاندارد دریافت کرده اند، در اولین موقعیت نسبت به این امر اقدام کنند. مشاهدات محیط نشان می دهد اکثر سازمانها معتقدند باید حداکثر استفاده را از مدت اعتبار گواهینامه های صادره کنند.
این سازمانها تا زمانی که اعتبار گواهی آنها به مرز انقضا نرسیده است (که این مرز تا 15 دسامبر سال 2003 بوده است) هنوز الزامی برای ارتقای سیستم خود احساس نمی کنند. به نظر می رسد این سازمانها کلاً در اشتباه هستند و هدف اساسی از اجرای استانداردهای ایزو 9000 را (با آنکه مدتهاست ظاهراً گواهی نیز دریافت کرده اند) هنوز متوجه نشده اند. هرچند روند ارتقا در سازمانهای بخش خصوصی درحد انتظار نیست، اما این روند و یا کلاً رو آوردن به این استانداردها، در سازمانهای بخش دولتی در مقایسه با موقعیت این بخش در گذشته نزدیک، خوب است. این امر بیشتر از این جهت است که سازمانهای دولتی با درهم تنیده شـــدن معضلات پیچیده و مختلف، با بن بستها و معضلات اجرایی متعددی روبرو هستند و بیشتر از طرف مدیریتهای بالاتر برای اجرای این استانداردها مامور شده اند. بدین ترتیب با انتظار وقوع نوعی معجزه از این استانداردها به آن روی می آورند. معلوم است که نتیجه این دیدگاه درعمل چیست. عملکرد و کیفیت خدمات سازمانهای دولتی دارای گواهینامه دلیل روشن این موضوع است.

ناگفته نماند که در موارد متعددی (حداکثر 25 درصد از موارد) در اثر استقرار سیستم های کیفیت، ارتقای کیفیت محصول، توسعه بازار و سایر انتظارات مربوطه به نسبت، به وقوع پیوسته و در رأس این موارد نمونه های درخشان و افتخـــارآفرین متعددی نیز دیده می شود که به صف رقابت جهانی پیوسته اند. این موارد بسیار امیدبخش بوده و شایسته تقدیر و تشویق بسیار هستند.
ازنقطه نظر جامعه، مشتری و بازار، تحولات موردنظر از استقرار سیستم های ایزو 9000 در محیط درونی سازمانهای موردبحث نیز صورت نگرفته است. درواقع در این سازمانها که ارتقا کیفیت محصول حاصل نشده و رضایت مشتریان بیرونی (و یا در مختصات منفی آن: میزان شکایات) تحولی نکرده است، در بعد مشتریان داخلی نیز طبیعتاً تحولی ایجاد نشده است. و بدین ترتیب، همگی از بیرون و درون معتقد شده اند که «این همان تب چند روزه و تبلیغات تو خالی که می گفتیم بوده است». وجود این گونه سازمانها به یک عامل تبلیغ منفی برای استانداردهای ایزو 9000 تبدیل شده است و موارد آن در جامعه بسیار زیاد است.
در تعدادی از کشورها، مواردی که حتی قادر به حفظ گواهینامه خود نشده اند، برای اولین بار در نشریه رسمی سازمان بین المللی استاندارد (ISO 9000+ISO 14000 NEWS, 4/2001, AUGUST) و با رکورد 15886 مورد، منعکس شده اند، دلائل عمده ذکر شده برای ابطال گواهی آنها قابل تعمق هستند:
• 2168 مورد، عدم موفقیت در ممیزی مجدد برای تجدید گواهینامه؛
• 1391 مورد، توقف فعالیت سازمان؛
• 910 مورد، سازمان گواهی کننده عوض شده و لذا گواهی سابق ابطال گشته است؛
• 562 مورد، سازمان هیچ نفعی در اجرای سیستم ندیده است و ناچار آن را متوقف کرده است؛
• 335 مورد، بازگشت هزینه های انجام شده کافی و رضایتبخش نبوده است، لذا سازمان تصمیم به توقف اجرای سیستم گرفته است، در 10520 مورد دیگر ابراز نشده و یا دلیل آن مبهم اعلام شده است.

گرچه در ایران هنوز بررسی و آمار روشنی نسبت به این جوانب وجود ندارد. اما در بسیاری از ممیزیهای نظارتی، مشاهدات حاکی از این است که این گونه سازمانها احتمالاً به همین یک دوره سه ساله اکتفا خواهندکرد و برای ارتقای سیستم های خود براساس ویرایش جدید استانداردهای ایزو 9000 علاقه مند نخواهندبود. این سازمانها سیستم های کیفیت را بیشتر بار خاطر یافته اند تا یار شاطر. البته همان طور که اشاره شد، درهمین جامعه، موارد درخشان و افتخارآفرینی هستند که پس از استقرار در جستجوی بهبود و تکامل سیستم، پیاده کردن ابزارهای مهندسی کیفیت، کنترل کیفیت آماری، کنترل فرایند آماری، مدیریت کیفیت فراگیر و الگوهای تعالی سازمانی و... بوده اند. این گروه از سازمانها با اعتقاد راستین و درک شفاف و روشن از اهداف و بخصوص شرایط حاکم بر محیط کسب و کار امروز سعی دارند همیشه خود را پیشرو نگاه داشته و پیوسته توان رقابتی خود را افزایش دهند. موضوعی که هیچ گاه توقف بردار نیست و همیشه ابتکار عمل و خلاقیت مدیریت، کارکنان و سازمان را طلب می کند.
پروفسور جوران در سالهای 1950 اشاره کرد که کیفیت دارای دوجنبه است. جنبه مربوط به مشتری و جنبه مربوط به سازمان..

جنبه مربوط به مشتری، کیفیت طراحی است و آن به معنی میزان تغییرات در مشخصات برای استفاده کاربردی یکسان است. مانند طراحیهای مختلف خودرو با مارکهای متنوع و حتی طراحیهای گوناگون از یک سازمان در سالهای مختلف و یا حتی در یک سال مانند تفاوتهای مربوط به خودرو فیات با بنز و یا شورلت. این جنبه کیفیت مشتمل بر جنبه هایی از محصول است که نیاز و انتظار مشتری را برآورده می سازد و سرانجام موجب جلب رضایت می شود.
جنبه مربوط به سازمان، کیفیت انطباق است و آن به معنی میزان دقتی است که محصول حاصله با طراحی مطابقت دارد. مانند میزان دقت رعایت کردن استانداردهای انتخاب مواد اولیه، فرایند، بازرسی و آزمون و سایر فعالیتهای مشابه در عمل توسط سازمان. این جنبه کیفیت به معنی عاری بودن از عیب، فقدان عدم انطباق و از این قبیل است و درحالت مطلوب، حالت نقص صفر (تعبیر کرازبی). مثلاً یک خودرو شورلت که حرکت می کند و یک خودرو شورلت دیگری که حرکت نمی کند، هر دو دارای کیفیت طراحی یکسان هستند ولی کیفیت انطباق آنها متفاوت است.
وقتی از پروفسور جوران خواسته شد که این دو جنبه را برای درک راحت تر بیان کند، آنها را در هم ادغام کرد ‎02:57 عصر ‎09/‎07/‎1382و گفت: کیفیت یعنی مناسب برای استفاده(FITNESS FOR USE) . هرچند این تعریف متعلق به اواسط دهه پنجاه قرن گذشته است، اما کماکان از اهمیت و اعتبار بسیاری برخوردار است و بخصوص می توان آن را به راحتی برای ملموس کردن تعریف کیفیت در هر زمینه و نسبت به هر مقوله ای به کار برد.

در هرحال، این دو جنبه باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند تا به تعبیر پروفسور جوران محصول برای استفاده مناسب گردد.
در تحقق کیفیت بایستی نیاز خواست و انتظار مشتری جامعه و کارکنان سازمان و تامین کنندگان درنظر گرفته شود. این سوال در جامعه مطرح است که اکثر سازمانها با داشتن گواهینامه استانداردهای ایزو چرا تحولی در کیفیت محصول ایجاد نشده است.

یکی از دلائل عمده عدم تحول کیفیت در محصولات بعضی سازمانهای دارای گواهی سیستم مدیریت کیفیت، عدم توجه کافی و وافی به استانداردهای محصول و به تعبیر پروفسور جوران کیفیت طراحی است. درواقع کیفیت طراحی در این سازمانها بسیار ضعیف است. (مطالعه کتاب طراحی کیفیت پروفسور جوران بسیار مفید است)

نتیجه گیری
در رابطه با مطالب اشاره شده حداقل سه شرط مهم برای رسیدن به محصول با کیفیت به نظر می رسند:
1- سازمان باید دارای فرهنگ کیفیت مناسب باشد و قبل از آنکه موضوع ارتقا کیفیت محصول یک جبر تحمیلی از زاویه رقابت و یا زاویه درخواست مشتری باشد، خود را موظف بداند برای خدمت به مشتری و خدمت به جامعه محصولی با کیفیت بالا و عالی تولید کرده و آن را در اختیــــار مشتری قرار دهد. این گونه سازمانها دارای وجدان حرفه ای بیدار بوده و با هوشمندی و درایت فوق العاده خود، همیشه نقش پیشرو را ایفا کرده و با فراتر رفتن از انتظارات ملموس مشتری، او را خوشحال می کند و از این طریق موفقیت درازمدت را برای خود و تمام طرفهای ذینفع به ارمغـــان می آورند. سازمانی که با ملاحظه شرایط ناپایدار بازار، تصــورش این است که هرچه را تولید می کند مشتری روی دست خواهد برد، با این نگرش کوته بینانه، جدا از سایر خسارتها، خود را از تحول و پیشرفت محروم می سازد. وجود فرهنگ کیفیت مناسب و شایسته پیش نیاز داخلی سازمان است.
2- مشتریان بالفعل در ارتقای کیفیت محصولات سازمــــان تاثیر دارند. مشتریان می توانند و باید برای ارتقای کیفیت محصولات سازمانها فعـــالانه عمل کنند و تنها یک دریافت کننده منفعل نباشند. مشتریان وقتی می توانند به ایفای این نقش بپردازند که:
الزامات و یا خواسته های خود را به طور روشن و دقیق به سازمان تولیدکننده ابراز کنند؛
از حقوق خود در رابطه با محصول آگاهی داشته و به دفاع از آن بپردازند؛
محصول را در صورت انطباق با نیاز و خواست خود بپذیرند و غیر آن (محصول نامنطبق) را نپذیرند.
دادن بازخور به سازمان اعم از مثبت و یا منفی برای اینکه سازمان از قضاوت مشتری نسبت به محصول مطلع باشد تا برای محصول آینده خود (درصورت علاقه و درایت) آن را درنظر بگیرد؛

ابراز انتقادات و بخصوص شکایات خود از محصولات فاقد کیفیت به سازمان و یا در صورت لزوم به سایر مراجع از جمله سازمان گواهی کننده و بالاتر از آن به سازمان اعتباردهنده مربوطه.
این پیش نیاز در فصل مشترک سازمان و مشتری، که ارائه محصول در آن اتفاق می افتد، مطرح است. «ماساکی ایمائی» در کنفرانس مشهور خود در ملبورن استرالیا در سال 1990 گفت «بنجل را نپذیر، بنجل را نساز و بنجل را نده» این رهنمودها بسیار مهم و پرمحتوا هستند.

3- نقش کنترل کننده و تعیین کننده جامعه به عنوان مشتریان بالقوه، در ارتقای کیفیت محصول سازمان بسیار قابل توجه است و این نقش نیز به عنوان یک پیش نیاز بیرون از سازمان عمل می کند و عبارتند از:

وجود رقابت آزاد و نبودن هرگونه انحصار و فشار و تحمیل؛
وجود حق اختیار و انتخاب با مشتری و حق مرجوع کردن محصول نامنطبق؛
وجود ارگانهای مسئول و فعال در رسیدگی به شکایات، انتقادات و نظرات مشتریان؛
وجود قوانین و مقررات برای حراست از حقوق مشتریان (PRODUCT LIABILITY PROTECTION) و جاری بودن آنها. این سه پیش شرط از این جهت مورداشاره قرار گرفت که در میان طرفهانی ذینفع، به سازمان، مشتری و جامعه پرداخته شد. صمیمانه توصیه می شود سازمانها با مقایسه موقعیت و عملکرد خود به آنچه که از سخنان گرانقدر استــادان ارجمند کیفیت، استانداردهای سیستم های مدیریت کیفیت و ماحصل تجارب، اشاره شد توجه کنند و با ارتقای کیفیت طراحی، تدوین و ایفای الزامات و یا خواسته های کیفیت و ارائه محصولات منطبق با نیاز، خواست و انتظار مشتری و سایر طرفهای ذینفع، براساس شناسایی و لحاظ کردن کامل الزامات و یا خواسته های مربوط به محصول، به اهداف راستین و آینده ساز خود به نحو احسن جامه عمل بپوشانند.

فهرست استانداردهای ایزو

حدود ۳۰۰ استاندارد ایزو بصورت رایگان/عمومی در دسترس هستند که در زیر آمده‌اند.

ایزو ۱ تا ایزو ۹۹۹

ایزو ۱ مربوط به استاندارد ابزار دقیق هندسی و گرمایشی (شامل وسائل کنترل کننده و حفظ دما)

ایزو ۳ مربوط به رجحان عددی و کاراکتریک

ایزو ۴ مربوط به قوانین پژوهش ای در ثبت عنوانها (عنوان کتابها و نشریات) و انتشارات

ایزو ۷ مربوط به جوشکاری و قلاویز لوله‌ها در فشار و موانع عبور هوا

ایزو ۹ مربوط به اطلاعات و اسناد - ترجمه کاراکترهای Cyrillic (این کاراکترها به زبان‌های روسی و بلغاری وابسته‌اند)به Roman , Slavic و Non-Slavic کاراکتر

ایزو ۱۶ مربوط به صوت شناسی

ایزو ۳۱ مربوط به استاندارهای کمی و مقداری

ایزو ۱-۶۸ مربوط به استاندارهای متریک پیچ و قلاویز

ایزو ۲۱۶ مربوط به اندازه‌های استاندارد کاغذ همانند کاغذهای نوع A۴

ایزو ۲۲۶ مربوط به استاندارهای بلندی صدا براساس منحنی Fletcher

ایزو ۲۲۶:۲۰۰۳ مربوط به استاندارهای بلندی صدا براساس همگنی شدت صدا

ایزو ۱-۲۲۸ مربوط به استاندارهای جوشکاری و مفصل بندی لوله‌ها بر اساس طراحی , تحمل فشار و ابعاد

ایزو ۲۳۳:1984 مربوط به اطلاعات و اسناد - ترجمه کاراکترهای عربی به رومن(Roman)

ایزو ۲ ۲۳۳:1993 مربوط به اطلاعات و اسناد - ترجمه کاراکترهای عربی به رومن

ایزو ۲۵۹:1984 مربوط به اطلاعات و اسناد - ترجمه کاراکترهای عبری به رومن

ایزو ۲-۲۵۹:1994 مربوط به اطلاعات و اسناد - ترجمه کاراکترهای عبری به رومن

ایزو ۲۶۲ مربوط به استاندارهای اندازه‌ای و متریک پیچ و مهره

ایزو ۵۰۰ مربوط به استاندارهای تراکتورها

ایزو ۶۳۹ مربوط به کدهای دو یا سه حرفی زبان‌های جهان

ایزو ۱-۶۳۹ مربوط به کدهای دو یا سه حرفی زبان‌های جهان قسمت دوم

ایزو ۲-۶۳۹ مربوط به کدهای دو یا سه حرفی زبان‌های جهان قسمت سوم

ایزو ۳-۶۳۹ مربوط به کدهای دو یا سه حرفی زبان‌های جهان - برای پوشش همه جانبهٔ زبان‌های جهان

ایزو ۶۴۶ مربوط به جهانی سازی دادهای متغییر در ASCII با ۷ بیت

ایزو ۶۵۷ مربوط به ورق‌های گرم فولادی

ایزو ۶۶۸ مربوط به تصریح استاندارهای کانتینرهای کشتی رانی

ایزو ۶۹۰ مربوط به شیوهٔ ارجاء به فهرست و منابع (مربوط به منابع و مآخذ)

ایزو ۷۳۲ مربوط به عکاسی - فیلم‌های نوع ۱۲۰ و ۲۲۰

ایزو ۸۳۸ مربوط به استاندارهای منگنه زدن و صافی ورق‌های کاغذی

ایزو ۸۴۳:۱۹۹۷ مربوط به اطلاعات و اسناد - ترجمه کاراکترهای یونانی به رومن

ایزو ۹۹۹ مربوط به راهنمای فهرست بندی , سازماندهی و نمایش مندرجات

ایزو ۱۰۰۰ تا ایزو ۹۹۹۹

ایزو ۱۰۰۰ مربوط به یکان‌ها و توصیه‌نامه‌های استفاده از تقسیم عددی بر مضرب (الکترونیک و کامپیوتر)

ایزو ۱۰۰۴ مربوط به خاصیت و ترکیب شناسی مرکب‌های مغناطیسی

ایزو ۱۰۰۷ مربوط به فرمت فیلم‌های ۱۳۵ میلیمتری

ایزو ۱۵۳۹ مربوط به زبان برنامه نویسی فرترن

ایزو ۱۶۲۹ مربوط به اصطلاحات و نامگذاری عناصر پلیمری (شیمی)

ایزو ۲۰۲۲ مربوط به فناوری اطلاعات - ساخت بندی کدهای کاراکتریک روشهای الحاقی

ایزو ۲۱۰۸ مربوط به استاندارد جهانی شماره‌گذاری کتاب شابک (ISBN)

ایزو ۲۱۴۵ مربوط به شماره گذاری تقسیم‌های زیر مجموعه‌ها در اسناد نوشتاری

ایزو ۲۱۷۱ مربوط به محصولات گیاهی و آردی

ایزو ۲۲۸۱ مربوط به استاندار ساعت‌های ضد آب

ایزو ۲۵۳۳ مربوط به استانداردهای جو و فشار هوا

ایزو ۲۷۰۹ مربوط به مبادلات اطلاعاتی و پولی از طریق فنآوری اطلاعات

ایزو ۳۰۲۹ مربوط به فیلم‌های ۱۲۶ میلیمتری

ایزو ۳۰۸۲ مربوط به سنگ آهن

ایزو ۳۱۰۳ مربوط به استانداردهای جوشاندن چای براساس حسگرهای چشایی

ایزو ۳۱۶۶ مربوط به کدهای کشورها و زیر مجموعه‌ها (استانها، مناطق و...)

ایزو ۱-۳۱۶۶ مربوط به کد کشورها و مناطق وابسته به آن کشور - اولین توشیح آن در سال ۱۹۷۴

ایزو ۱-۳۱۶۶ آلفا کد۲ مربوط به کدهای دو حرفی کشورها

ایزو ۱-۳۱۶۶ آلفا کد۳ مربوط به کدهای سه حرفی کشورها

ایزو ۱-۳۱۶۶ عددی مربوط به کدهای عددی کشورها

ایزو ۲-۳۱۶۶ مربوط به اصول تقسیم بندی زیر مجموعه‌های کشورها

ایزو ۴-۳۱۶۶ مربوط به جانشین شدن به جای کدهای ۱-۳۱۶۶ که در سال ۱۹۹۸ منتشر شده بود

ایزو ۳۲۹۷ مربوط به شماره سریال استاندارد بین‌المللی (ISSN)

ایزو ۳۵۰۶ مربوط به ویژگی‌های مکانیکی جلوگیری از زنگ زدگی - فولاد ضدزنگ

ایزو ۳۶۰۲ مربوط به برگیری (اقتباص‌ها) رومن به ژاپن - کامپیوتر

ایزو ۳۶۳۲ مربوط به استاندارهای برآورد کیفیت زعفران

ایزو ۳۶۳۵ مربوط به اندازه‌ها و سایز بندی لباس‌ها بر حسب جُسه مشتری (مانند Mediom)

ایزو ۳۸۶۴ مربوط به استاندارهای نمایه‌های امنیتی (Safety labels)

ایزو ۳۹۰۱ مربوط به کدهای استاندار ضبط (ISRC)

ایزو ۳۹۷۷ مربوط به استاندارهای توربین‌های گازی

ایزو ۴۱۵۷ مربوط به تقسیم بندی ساختمان (معماری)

ایزو ۱-۳۱۵۷ مربوط به استاندارهای ساخت و ساز و قسمت‌های ساختمان

ایزو ۲-۴۱۵۷ مربوط به شماره گذاری اتاق‌ها

ایزو ۳-۴۱۵۷ مربوط به خصیصه‌های انواع اتاق ساختمان‌ها

ایزو ۴۲۱۷ مربوط به کامپیوتر- کدهای کارنسی یا رقمی

ایزو ۴۸۷۳:۱۹۹۱ مربوط به مبادلات اطلاعاتی - کدهای ۸ رقمی

ایزو ۵۱۶۷ مربوط به اندازه گیری جریان سیار قطع برش عمودی

ایزو ۱-۵۱۶۷ مربوط به اصول کلی و مایحتاج

ایزو ۲-۵۱۶۷ مربوط به دهانه صفحه‌های فلزی

ایزو ۳-۵۱۶۷ مربوط به قطر دهانه لوله‌ها

ایزو ۴-۵۱۶۷ مربوط به استادندارهای دهانهٔ واشرها و لوله‌ها

ایزو ۵۲۱۸ مربوط به استاندارهای جنسیتی

ایزو ۵۴۵۵ مربوط به استاندارهای معیار نقشه کشی - مقیاس

ایزو ۵۷۷۵ مربوط به استانداردهای تایر و آج بیرونی دوچرخه

ایزو ۵۸۰۰ مربوط به سرعت فیلم‌های عکاسی

ایزو ۵۹۶۴ مربوط به راهنمای عرضه و بهبود در بایگانی‌های چند زبانی

ایزو ۵۹۷۱:۱۹۸۱ مربوط به استانداردهای اندازهٔ لباس - جنس نایلون(Nylons)

ایزو ۶۱۶۶ مربوط به ساختار کدهای شناسایی و امنیتی جهانی (ISIN)

ایزو ۶۳۴۴ مربوط به استانداردهای پوشش سطوح تراشکاری و پولیش شده- بررسی اندازه تراش

ایزو ۱-۶۳۴۴ مربوط به آزمودن اندازه و سطح تراش

ایزو ۲-۶۳۴۴ مربوط به اندازه و سطح تراش - قسمت دوم macrogrits

ایزو ۳-۶۳۴۴ مربوط به اندازه و سطح تراش - قسمت سوم macrogrits

ایزو ۶۴۲۹ مربوط به فناوری اطلاعات - توابع کنترلی برای کدهای کاراکتری

ایزو ۶۴۳۸ مربوط به مربوط به اطلاعات و اسناد- کاراکترهای آفریقا برای فهرست بندی

ایزو ۶۷۰۹ مربوط به استاندارهای جهانی طول , عرض و ارتفاع جهانی

ایزو ۶۹۴۶ مربوط به اجزا و ترکیبات ساخت و ساز - محاسبه مقاومت گرمایی و عبور گرمایی

ایزو ۷۰۰۱ مربوط به سمبل‌های کامپیوتری عمومی

ایزو ۷۰۰۲ مربوط به تولیدات غذایی کشاورزی

ایزو ۷۰۹۸ مربوط به برگیری (اقتباص‌ها) رومن به چینی - کامپیوتر

ایزو ۷۳۷۲ مربوط به مبادلات تجاری داده‌ها

ایزو ۱-۷۵۰۱ مربوط به استاندارهای کارتهای شناسایی - خوانش ماشینهای کارت خوان

ایزو ۷۷۳۶ مربوط به فضای ( اندازه ) قرارگرفتن رادیوی ماشین در داخل اتاق ماشین

ایزو ۷۸۱۱ مربوط به استانداردهای کارتهای مالی - همچنین کارتهای اعتباری

ایزو ۷۸۱۱ مربوط به ثبت اطلاعات بر روی کارتهای شناسایی

ایزو ۷۸۱۶ مربوط به کارتهای هوشمند

ایزو ۷۹۴۲ مربوط به هسته‌های کارتهای گرافیکی کامپیوتر

ایزو ۸۰۹۰ مربوط به چرخه‌ها - لغت و واژه شناسی

ایزو ۸۳۷۳ مربوط به صنایع سازنده ربوت

ایزو ۱-۸۵۰۱ مربوط به آماده سازی فولاد برای رنگ کاری و استانداردهای لازم

ایزو ۸۵۵۵ مربوط به سیستم مدیریت محیطی

ایزو ۸۵۵۹:1989 مربوط به طراحی لباس و دیگر وسائل بر اساس ترکیب بدنی انسان

ایزو ۸۵۸۳ مربوط به کارتهای مبادلاتی اقتصادی

ایزو ۱-۸۵۸۳ مربوط به کارتهای مبادلاتی اقتصادی - قسمت دوم , پیغام، عناصر داده‌ها

ایزو ۲-۸۵۸۳ مربوط به کارتهای مبادلاتی اقتصادی - مربوط به روال ثبت کدهای شناسایی موسسه‌ها و نهادها

ایزو ۳-۸۵۸۳ مربوط به کارتهای مبادلاتی اقتصادی - قسمت سوم

ایزو ۸۶۰۱ مربوط به شاخص‌های زمان و تاریخ

ایزو ۸۶۱۳ مربوط به سبک‌ها و روش‌های سند‌های آزاد معماری

ایزو ۸۶۳۲ مربوط به ذخیره سازی فایل‌های گرافیکی در کامپیوتر - فرمت CGM.

ایزو ۸۶۵۱ مربوط به زبان پیوندی سیسنم هسته‌ای گرافیک - کامپیوتر

ایزو ۸۶۵۲ مربوط به فنآوری اطلاعات - زبان‌های برنامه نویسی

ایزو ۸۸۰۵ مربوط به زبان برنامه نویسی سه بعدی برای هسته‌های گرافیکی - زبان برنامه نویسی سی ( C)

ایزو ۴-۸۸۰۶ مربوط به زبان برنامه نویسی سه بعدی برای هسته‌های گرافیکی

ایزو ۸۸۰۷ مربوط به زبان‌های برنامه نویسی سفارش موقتی - اوتوس Lotos

ایزو ۸۸۲۴ مربوط به استاندارهای انتزاعی حاشیه برداری ASN.۱ - کامپیوتر

ایزو ۸۸۲۵ مربوط به رمزگذاری ASN.۱

ایزو ۸۸۵۹ مربوط به استاندارهای کاراکتر‌های ۸ بیت ای

ایزو ۲-۸۸۵۹ مربوط به استاندارهای کاراکتر‌های ۸ بیت ای - لاتین ۲



ارسال توسط عشق خدائی لرستانی



قابلیت های ویندوز 7


این روزها بسیاری از کاربران در تب و تاب تهیه و نصب ویندوز 7 هستند. علاوه بر آن آمار کاربرانی که پس از استفاده از این ویندوز از آن اعلام رضایت کردند بالا بوده و این موضوع نوید روزهای خوشی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است.
ويندوز 7 windows 7

اما در این میان عده‏ای از کاربران هستند که عقیده خاصی را دنبال می‏کنند. آن‏ها معتقدند که ویندوز 7، همان ویندوز ویستا است که توسط مایکروسافت کمی کاربر پسند‏تر شده است. در نتیجه همچنان ویندوز XP. اما شاید واقعیت چیز دیگری باشد. تفاوت‏های بین ویندوز 7 و ویستا قطعاً چیزی فراتر از یک تغییرات کوچک است. در اینجا قصد داریم به معرفی 18 قابلیت جالبی بپردازیم که در ویندوز ویستا و سایر ویندوزها از هیچ یک از آن‏ها خبری نبود. قابلیت‏هایی که هر یک به خودی خود یک تغییر جدی محسوب می‏شود را ترجیح می‏دهند

1. لرزاندن پنجره‏ها

فرض کنید چندین پنجره مختلف را به طور همزمان در محیط ویندوز باز کرده‏اید. در نسخه‏های پیشین ویندوز برای اینکه این پنجره‏ها را ببندید، ناچار بودید تک تک پنجره‏ها Close یا Minimize کنید. اما با استفاده از این قابلیت جدید در ویندوز 7 که Aero Shake نام دارد، کافی است تا پنجره‏ای که قصد دارید آن را باز نگه دارید را گرفته و با استفاده از ماوس کمی آن را بلرزانید. خواهید دید که سایر پنجره‏ها Minimize خواهند شد

. با انجام مجدد این کار پنجره‏های کوچک شده مجدداً بازیابی خواهند شد.

2. لیست پرش

یکی از قابلیت‏های فوق‏العاده‏ای که در ویندوز 7 اضافه شده است و باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‏شود «لیست پرش» یا Jump list است. شما توسط برنامه‏های نصب شده بر روی ویندوز فایل‏های مختلفی را فراخوانی می‏کنید. به عنوان مثال توسط نرم افزارهای Player، فایل‏های موزیک را اجرا می‏کنید. یا توسط نرم افزار Notepad فایل‏های متنی را باز می‏کنید. اکنون با استفاده از «لیست پرش» می توانید به آخرین فایلهای باز شده توسط نرم افزارهای مختلف دسترسی داشته باشید بدون اینکه نیاز به اجرای اولیه برنامه مربوطه باشد

برای دسترسی به «لیست پرش» کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید تا آخرین فایلهای فراخوانده شده توسط این نرم افزار برایتان لیست شود. همچنین میتوانید در منوی Start، با کلیک بر روی فلش موجود در کنار هر برنامه به «لیست پرش» مربوط به آن برنامه دسترسی پیدا کنید
ويندوز 7 windows 7

3. توسعه پیش نمایش پنجره‏ها

در ویندوز ویستا، با عبور ماوس از روی پنجره‏های Minimize شده در Taskbar، پیش نمایشی از پنجره‏ها در یک سایز کوچک نمایش داده می‏شد. اکنون در ویندوز 7 این قابلیت توسعه داده شده است. به طوری که با قرار دادن ماوس بر روی پیش نمایش (ترفندستان) امکان بستن آن نیز وجود دارد. همچنین پنجره‏های چندگانه دارای چندین پیش نمایش هستند و علاوه بر آن با استفاده از کلید ترکیبی Win+T امکان گردش میان پیش نمایش‏ها وجود دارد

4. مرتب‏سازی پنجره‏ها در صفحه به روشی جدید

یکی از قابلیت‏های جالبی که در ویندوز 7 شاهد هستیم امکان منظم کردن و تغییر اندازه پنجره‏ها در محیط ویندوز به شکلی جالب و ساده است. کافی است یک پنجره را با استفاده از ماوس بگیرید، سپس آن را به بالای صفحه مانیتور بکشید، پس از پدیدار شدن یک هاله، با رها کردن ماوس، پنجره کل صفحه را اشغال می‏کند. همچنین اگر پنجره را به منتهی الیه سمت راست یا چپ مانیتور بکشید و آن را رها کنید، پنجره نیمی از صفحه را اشغال می‏کند.

5. ویندوز XP در ویندوز 7

یکی از مشکلاتی که کاربران در ویندوز ویستا زیاد با آن سر و کار داشتند عدم اجرای برخی برنامه‏های سازگار با ویندوز XP در محیط ویندوز ویستا بود. مایکروسافت در ویندوز 7 چاره‏ای برای این مشکل پیدا کرده است. با استفاده از XP Mode شما می‏توانید به طور مجازی ویندوز XP را در دل ویندوز 7 داشته باشید و با استفاده از آن هر برنامه سازگار با XP را همانند گذشته اجرا کنید

برای استفاده از XP Mode شما ابتدا بایستی نرم افزاری به نام Windows Virtual PC را دانلود و نصب کنید. سپس XP Mode را در درون آن اجرا نمایید. برای دانلود این دو می‏توانید از http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx اقدام نمایید

6. یک راه ساده و سریع برای تنظیم صفحات نمایش چندگانه

آیا تاکنون پیش آمده که کامپیوتر خود را به بیش از یک مانیتور یا پروژکتور متصل نمایید؟ در ویندوز 7 تنظیم این صفحات نمایش چندگانه در یک ثانیه امکان پذیر است! کافی است کلیدهای ترکیبی Win+P را فشار دهید و تنظیمات صفحه نمایش را اعمال نمایید.

. رابط کاربری بهتر در خصوص دستگاه‏های جانبی متصل به کامپیوتر

در ویندوز 7، پس از کلیک بر روی منوی Start بخش جدیدی به نام Devices and Printers به چشم می‏خورد. در این بخش دستگاه‏های متصل به کامپیوتر اعم از پرینتر و حافظه‏های قابل حمل با تصویر مرتبط به هر کدام وجود دارد. با راست کلیک بر روی هر یک از دستگاه‏ها امکانات منحصر به فردی نظیر آپدیت و تنظیمات قابل دسترسی است.
windows 7 , ويندوز 7

8. ویرایش محدوده اطلاع رسانی

در ویندوز XP و ویندوز ویستا در سمت راست محیط Taskbar محدوده‏ای به نام اطلاع رسانی یا Notification Area وجود داشت. این محدوده در ویندوز 7 هم وجود دارد اما با انعطافی بسیار بیشتر که می‏توان این محدوده را ویرایش و یا حتی حذف کرد. بر روی فضای خالی از این محدوده راست کلیک کنید و Customize notification icons را انتخاب نمایید. در این پنجره می‏توانید نمایش یا عدم نمایش آیکن‏های مربوط به هر نرم افزار را تعیین کنید. علاوه بر آن با کلیک بر روی Turn system icons on or off می‏توانید نمایش یا عدم نمایش آیکن‏های مربوط به خود ویندوز نظیر ساعت ویندوز را تنظیم نمایید.

9. ضبط کننده قدم به قدم مشکلات

یکی دیگر از قابلیت‏های کاربردی جدید در ویندوز 7 «ضبط کننده قدم به قدم مشکلات» یا Problem Steps Recorder است. با استفاده از PSR شما می‏توانید مشکلات موجود در ویندوز خود را به صورت قدم به قدم با استفاده از تصویر ذخیره نمایید و آن را جهت دریافت کمک در اختیار دیگران قرار دهید.
windows 7 , ويندوز 7

10. ذره‏بین جدید

Magnifier یا ذره‏بین در ویندوز XP و ویستا نیز وجود داشت، اما در ویندوز 7 با یک ذره‏بین حرفه‏ای طرف هستیم. برای دسترسی به ذره‏بین در منوی Start عبارت Magnifier را وارد نموده و Enter بزنید. در Magnifier جدید شما می‏توانید درصد بزرگ‏نمایی را تعیین کنید. علاوه بر آن 3 حالت بزرگ‏نمایی خواهید داشت. Full Screen که حالت تمام صفحه است و کل صفحه بزرگ خواهد شد که با حرکت ماوس کل صفحه درگیر خواهد بود. نوع دیگر حالت Lens است که یک صفحه کوچک با ماوس همراه خواهد شد که تمام بزرگ‏نمایی در این صفحه رخ می‏دهد و عملکردی دقیقاً مشابه یک ذره‏بین خواهد داشت. آخرین حالت Docked است که یک صفحه ذره‏بینی در بالا یا هر قسمت دیگری از صفحه به صورت ثابت قرار خواهد داد و تصاویر بزرگ شده در آن پدیدار خواهند شد. از Magnifier جهت کاربردهای آموزشی استفاده می‏گردد.

11. یک راه جدید برای مشاهده فایل‏های صوتی و تصویری

Windows Media Player در ویندوز 7 بسیار توسعه پیدا کرده است. عمده‏ترین پیشرفت آن باز شدن یک پخش کننده کوچک به هنگام پخش فایل‏های صوتی و تصویری است. پیشنهاد می‏شود پیش از این که Player جدیدی را برای استفاده بر روی ویندوز نصب کنید، این ظاهر کاربر پسند Windows Media Player در ویندوز 7 را امتحان کنید.

12. عملیات به اشتراک گذاری در شبکه‏های خانگی

در ویندوز ویستا و سایر نسخه‏های ویندوز، ساخت شبکه‏های خانگی و به اشتراک‏گذاری منابع کاری دشوار بود. اما با استفاده از Wizard جدید موجود در ویندوز 7 به نام Homegroup شما می‏توانید فولدرهایی که قصد به اشتراک‏گذاری آن‏ها را دارید را انتخاب کنید. سپس رمز عبوری که دریافت می‏کنید را در کامپیوتر دیگر وارد نمایید تا به همین سادگی عملیات به اشتراک‏گذاری صورت بگیرد. اما نکته‏ای که وجود دارد این است که تنها کامپیوترهای دارای ویندوز 7 می‏توانند چنین کاری را صورت دهند. جهت دسترسی به این قابلیت عبارت Homegroup را در منوی Start وارد کنید و Enter بزنید.


13. اجرای مستقیم فایل صوتی و تصویری از یک کامپیوتر دیگر

با استفاده از قابلیت جدیدی که در ویندوز 7 وجود دارد، در کامپیوترهای تحت شبکه Home group، نرم افزار Windows Media Player این امکان را به شما می‏دهد که فایل صوتی و تصویری مستقیماً از یک کامپیوتر اجرا شده و توسط اسپیکر کامپیوتر دیگر متصل به شبکه پخش شود به عنوان مثال اگر یک لپ تاپ و یک PC را شبکه کرده‏اید، از این پس می‏توانید فایل‏های موزیک موجود در لپ تاپ را به وسیله اسپیکرهای کامپیوتر رومیزی با صدای بلند گوش کنید!

14. یک مرکز امنیتی جدید

Action Center نام محیط امنیتی جدیدی است که در ویندوز 7 گنجانده شده است در محیط Action Center اطلاع رسانی‏هایی نظیر آپدیت ویندوز، آپدیت آنتی ویروس، یاد آوری پشتیبان‏گیری و نظایر آن درج می‏گردد، برای دسترسی به آن در منوی Start عبارت Action Center را وارد نموده و Enter بزنید.

15. سنجاق کردن برنامه‏ها به Taskbar

در ویندوز 7، می توانید جهت دسترسی سریع‏تر به برنامه‏ها آن‏ها را در Taskbar سنجاق کنید. به طوریکه همواره در محیط Taskbar حضور داشته باشند و حتی با بستن برنامه نیز از Taskbar خارج نشوند. برای این کار کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید و Pin this program to taskbar را انتخاب کنید.
18 قابلیت ویندوز 7 ، ویندوز 7 windows 7

16. توسعه استفاده از قابلیت‏های لمسی

این قابلیت به طور خاص مختص به صفحه نمایش‏های لمسی است. در صورتی که از یک صفحه نمایش لمسی استفاده می‏کنید با نصب ویندوز 7 یک تجربه شیرین از کار با دست و ویندوز 7 خواهید داشت! Taskbar بزرگ‏تر و آیکن‏های مربع شکل باعث راحتی کار با دست خواهند شد. علاوه بر آن اگر از Mac bookها که از قابلیت Multi Touch نیز پشتیبانی می‏کنند استفاده کنید همه چیز فوق العاده‏تر خواهد شد! چرا که می‏توانید پنجره‏ها را با دو انگشت بگیرید و اندازه آن‏ها را کوچک و بزرگ کنید. درست همانند آی‏فون!

17. رایت فایل‏های ISO

همان طور که احتمالاً می‏دانید فایل‏های Image مربوط به DVDها که در اصل فایل‏های فشرده آماده رایت بر روی DVD‏ها هستند با فرمت ISO وجود دارند. نرم افزارهایی نظیر Nero کار رایت آن‏ها را بر روی DVD صورت می‏دهند. اما از این پس با استفاده از ویندوز 7 نیازمند هیچ برنامه جانبی نخواهید بود. کافی است بر روی فایل ISO خود دوبار کلیک کنید تا پنجره‏ای به نام Windows Disk Image Burner باز شود و از طریق آن فایل Image خود را بر روی DVD به سادگی رایت کنید.

18. سنجش رنگ صفحه نمایش

در ویندوز 7 قابلیتی به نام Display Color Calibration اضافه شده است که کار اصلی آن سنجش میزان درستی رنگ‏های نمایش داده شده بر روی صفحه است. به عنوان مثال یک HDTV را به کامپیوتر خود وصل کرده‏اید و قصد دارید تا به بیشترین کیفیت ممکن دست پیدا کنید. برای دسترسی به این قابلیت در منوی Start عبارت Display Color Calibration را وارد نموده و Enter بزنید.

برگرفته از سایت ترفندستان





تاریخ: یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:قابلیت های ویندوز 7,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی



شتاب‌دهنده‌ها در اينترنت ‌اکسپلورر


اگر مطالب صفحه‌ ویندوز را دنبال می‌کنید، حتما این سوال به ذهن‌تان خطور كرده که چرا چند شماره‌ اخیر این صفحه، به موضوع اینترنت ‌اکسپلورر اختصاص یافته است و تا این حد امکانات، ویژگی‌ها و تنظیمات این مرورگر به صورت جزء به جزء و دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

واقعیت این است که با توجه به آینده‌ پیش‌روی وب و توجه ویژه کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده‌ نرم‌افزار، ارائه‌كنندگان خدمات اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین و... به این مقوله، هرقدر با امکانات و قابلیت‌های مرورگرتان بیشتر آشنا شوید به نفع‌تان خواهد بود و علاوه بر این می‌توانید امنیت‌تان را در این محیط تاحدودی تأمین کنید.

نظیر این دقت‌نظر را در مباحث مربوط به مدیاسنتر ویندوز ۷ هم داشتیم؛ چراکه کار با این ابزار می‌توانست تا حدودی شما را برای کار با محیط کاربری ویندوز ۸ آماده کند.

در فصول آینده نیز در مباحثی همچون دیواره‌ آتش، Imaging ویندوز ۷ و VHD همین روند را در پیش خواهیم گرفت؛ زيرا هرچه در این زمینه‌ها بیشتر بدانید، کارهایتان راحت‌تر و بهتر انجام خواهد شد.

به هر حال فراموش نکنید که این صفحه، صفحه‌ ویندوز ۷ است!

در شماره گذشته به Browser mode در قسمت Developer Tools اشاره کردیم. اما برای فعال کردن گزینه Compatibility view در

IE9 حتما نباید به این قسمت بیایید.

سوال اینجاست که چه نیازی به استفاده از Compatibility view داریم؟! باید گفت وب سایت‌هایی که برای ورژن‌های ماقبل

IE9 طراحی شده‌ است، شايد بدرستی در IE9 نمایش داده نشود.

در بدترین حالت ممکن است یک صفحه‌ خالی به شما نمایش داده شود یا این‌که رنگ‌های صفحه به‌هم ریخته یا اطلاعات موجود در جداول در جای صحیح خود نمایش داده نشود و....

اولین اقدامی که برای رفع این‌گونه مشکلات می‌توان انجام داد، فعال کردن Compatibility view است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید از درون IE9 ، سایت‌های مدنظر را با ورژن‌های پایین‌تر IE مشاهده کنید!

اگر IE9 یک وب‌سایت را ناسازگار با خود تشخیص دهد، به نوعی به شما پیشنهاد می‌کند که از این امکان استفاده کنید؛ در این حالت آیکون Compatibility view که به شکل یک کاغذ پاره است در سمت راست نوار نشانی (Address bar) ظاهر می‌شود که با کلیک روی آن، قابلیت مذکور برای وب‌سایت جاری فعال خواهد شد. رنگ این آیکون در حالت غیرفعال، خاکستری و در حالت فعال، آبی است.

کلید Alt کیبورد را فشار دهيد تا نوار ابزار IE9 نمایان شود. در منوی Tools علاوه بر گزینه Compatibility view، گزینه دیگری با عنوان Compatibility view settings مشاهده می‌کنید که با کلیک روی آن، پنجره‌ای با همین عنوان گشوده می‌شود.

در این پنجره می‌توانید اسامي تمامی سایت‌هایی که این قابلیت را برایشان فعال کردید، مشاهده کنید. همین‌طور می‌توانید با استفاده از کلیدهای Add و Remove نشانی‌ سایت‌های موردنظر را به این فهرست اضافه یا از آن حذف کنید.

مایکروسافت فهرستی از سایت‌های پربازدید را که بهتر است در این مد باز شوند با توجه به اطلاعاتی که از کاربران جمع‌آوری کرده، برای هر منطقه ایجاد کرده‌است که می‌توانید در نشانی زیر آن را مشاهده کنید.

http://ie9cvlist.ie.microsoft.com/ie9CompatViewList.xml

توضیح این‌که چگونه یک سایت به این فهرست اضافه یا از آن حذف می‌شود مفصل است؛ همین‌قدر بدانید که با انتخاب گزینه

‌… Include update websites lists سایت‌هایی که در این فهرست وجود داشته باشد، به صورت خودکار در حالت Compatibility view باز خواهد شد.

با انتخاب گزینه دوم در این پنجره، یعنی … Display intranet sites، تمامی وب‌سایت‌های داخلی دامین شما در این مد باز می‌شود. با توجه به این‌که همه این گزینه‌ها در محیط دامین از طریق Group policy قابل مدیریت است، می‌توانید به عنوان یک مدیر شبکه، برای فعال یا غیرفعال بودن آنها تصمیم‌گیری کنید.

نکته ديگر آن‌که اگر این قابلیت را برای یک وب‌سایت فعال کرده باشید، مادامی که خودتان آن را غیرفعال نکنید، وب‌سایت مذکور را در این مد مشاهده خواهید کرد.

اما اگر وب‌سایت برای مشاهده‌ صحیح در ورژن جاری اینترنت‌اکسپلورر، به‌روزرسانی شود، به صورت خودكار این قابلیت غیرفعال مي‌شود.

استفاده از Accelerator ها، کار را آسان می‌کند

حتما تاکنون برایتان پیش آمده که حین مطالعه یک متن در یک صفحه‌ وب بخواهید آن را مثلا توسط یکی از مترجم‌های آنلاین به زبانی خاص ترجمه کنید، عبارتی را که می‌بینید در گوگل جستجو کنید یا نام محلی را که در متن می‌بینید بلافاصله روی نقشه‌ آنلاین بیابید.

در این موارد چه‌کار می‌کنید؟ آن کلمه یا عبارت را انتخاب و کپی کرده، یک موتور جستجو یا مترجم را باز می‌کنید و کلمه یا عبارت را در آن Paste می‌کنید؟! اما راه آسان‌تر برای این‌گونه کارها، استفاده از Add-on هایی موسوم به Accelerator است.

اگر در یک صفحه‌ وب، قسمتی از متن را انتخاب کنید، آیکونی به شکل یک فلش آبی‌رنگ در کنار آن ظاهر می‌شود.

روی آن کلیک کنید تا فهرست Accelerator های موجود را که می‌توانند مربوط به یک موتور جستجو، مترجم، نقشه آنلاین و ... باشد، ببینید.

ممکن است برای هر يک از این گروه‌ها، Accelerator های متعدد داشته باشید؛ اما در فهرست اولیه فقط گزینه‌های پیشفرض شده‌ هر گروه را مي‌بينيد.

با مراجعه به منوی کشویی All Accelerators ، اسامي تمامی «شتاب‌دهنده‌ها» را در اختیار خواهید داشت اگر Accelerator های موجود، قابلیت پیش‌نمایش (Preview) را داشته باشد، کافی است ماوس را روی آنها نگه دارید تا نتیجه را همان‌جا مشاهده کنید. در غیر این‌صورت با کلیک روی آن «شتاب‌دهنده» به یک تب جدید هدایت وارد مي‌شويد.

در همین منو، دو گزینه Find more Accelerators و Manage Accelerators را در اختیار دارید. با کلیک روی گزینه‌ اول، به صفحه‌ای از وب‌سایت iegallery.com مي‌رويد که در آن تعداد قابل توجهی «شتاب‌دهنده» با عملکردهای مختلف قرار دارد. می‌توانید روی گزینه‌های دلخواه کلیک کرده و آنها را به مجموعه‌ خود اضافه کنید.

به عنوان مثال می‌توانید با مراجعه به فهرست Most popular برای Accelerator ها، مواردی از جمله Google Maps ، Google Translate و Define with Wikipedia را به شتا‌ب‌دهنده‌های خود اضافه کنید. هنگام نگارش این متن، ۱۸۷ شتاب‌دهنده با قابلیت‌های مختلف در این وب‌سایت وجود داشت!

در مراحل اضافه کردن یک Accelerator جدید، از شما سوال می‌شود که آیا مایلید آن‌ را به عنوان پیشفرض گروه تعیین کنید یا خیر، که در صورت تایید شما، شتاب‌دهنده‌ مورد نظر در منوی اصلی قرار خواهد گرفت.

اما گزینه‌ دوم یعنی Manage Accelerators ، شما را به پنجره Manage Add-ons هدایت می‌کند. در این پنجره اسامي تمامی شتاب‌دهنده‌ها، همراه اطلاعاتی نظیر نشانی سایت، نوع آن و همچنین فعال یا غیرفعال بودن آنها را خواهید دید.

روی گزینه‌ دلخواه کلیک کنید؛ در این صورت می‌توانید آن را حذف یا غیرفعال کرده یا با انتخاب کلید Set as default آن را پیشفرض گروه خود کنید.

همچنین می‌توانید با کلیک روی گزینه Change که در مقابل عنوان Category قرار دارد، گروه آن را تغییر دهید. به عنوان مثال شما برای تمامی شتاب‌دهنده‌های موتورهای جستجو، یک گروه با عنوان Search دارید.

برای دسترسی به Acceleratorها الزاما نیاز نیست یک کلمه یا عبارت در صفحه‌ وب انتخاب شود، کافی است روی یک قسمت از صفحه کلیک راست کنید؛ كه البته در این صورت ممکن است تمامی شتاب‌دهنده‌ها‌ را در اختیار نداشته باشید.





تاریخ: یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:شتاب‌دهنده‌ها در اينترنت ‌اکسپلورر,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

داروهاي خوراكي

Food as Medicine
HEAD ACHE?
EAT FISH! Eat plenty of fish.
Fish oil helps prevent headaches.
So does ginger, which reduces inflammation and pain.
سرتان درد مي کند؟
ماهي بخوريد.
ماهي زياد مصرف کنيد. روغن ماهي به پيش گيري از سردرد کمك مي کند.
زنجبيل هم با کاهش تورم و درد عملكرد مشابهي دارد.
+
+
HAVE FEVER?
EAT YOGURT!
Eat lots of yogurt before pollen season.
Also eat honey from your area (local region) daily.
تب داريد؟
ماست ميل کنيد.
قبل از شروع فصل گرده افشاني ماست زياد مصرف کنيد.
همچنين بطور روزانه از عسل محلي منطقه خود ميل کنيد.
+
+
TO PREVENT STROKE?
DRINK TEA!
Prevent buildup of fatty deposits on artery walls with regular doses of tea.
(Actually, tea suppresses my appetite and keeps the pounds from invading .... Green tea is great for our immune system)!
براي جلوگيري از سكته:
چاي بنوشيد.
با مصرف مرتب چاي از رسوب چربي بر روي ديواره شريان ها جلوگيري کنيد.
(در مورد خودم چاي اثر خوبي براي کاهش اشتها داشته و مانع اضافه وزن شده است.... چاي سبز براي سيستم ايمني فوق العاده است)!
+
+
INSOMNIA (CAN'T SLEEP)?
HONEY!
Use honey as a tranquilizer and sedative.
بيخوابي داريد؟
عسل بخوريد.
از عسل بعنوان داروي مسكن و آرامش بخش استفاده کنيد.
+
+
ASTHMA?
EAT ONIONS!!!!
Eating onions helps ease constriction of bronchial tubes.
(When I was young, my mother would make onion packs to place on our chest, helped the respiratory ailments and actually made us breathe better).
دچار آسم هستيد؟
پياز بخوريد.
مصرف پياز التهاب نايژك ها را از بين مي برد.
(وقتي بچه بودم مادرم بسته پياز درست مي کرد تا روي قفسه سينه ما بگذارد. براي درمان بيماري هاي تنفسي خوب بود و کمك مي کرد بهتر نفس بكشيم.)
+
+
ARTHRITIS?
EAT FISH, TOO!!
Salmon, tuna, mackerel and sardines actually prevent arthritis.
(fish has omega oils, good for our immune system)
از ورم مفاصل رنج مي بريد؟
باز هم ماهي ميل کنيد.
ماهي قزل آلا، تون، خال مخالي و ساردين از ورم مفاصل جلوگيري مي کند.
(ماهي سرشار از روغن هاي امگاست که براي سيستم ايمني فوق العاده است.)
+
+
UPSET STOMACH?
BANANAS and GINGER!!!!!
Bananas will settle an upset stomach.
Ginger will cure morning sickness and nausea.
دل بهم خوردگي داريد؟
موز و زنجبيل.
موز به معده اي که اذيت شده کمك مي کند.
زنجبيل حالت تهوع صبحگاهي و دل آشوب را درمان مي کند.
+
+
BLADDER INFECTION?
DRINK CRANBERRY JUICE!!!!
High-acid cranberry juice controls harmful bacteria.
اگر عفونت مثانه داريد؟
آب قره قاط بنوشيد.
آب قره قاط سرشار از اسيد مي باشد که باکتري هاي مضر را کنترل مي کند.
+
BONE PROBLEMS?
EAT PINEAPPLE!!!
Bone fractures and osteoporosis can be prevented by the manganese in pineapple.
دچار مشكلات استخوان هستيد؟
آناناس ميل کنيد.
شكستگي و مشكلات استخوکن با کمك منگنز موجود در آناناس قابل پيش گيري است.
+
+
PREMENSTRUAL SYNDROME?
EAT CORNFLAKES!!
Women can ward off the effects of PMS with cornflakes, which help reduce depression, anxiety and fatigue.
از سندرم پيش از قاعدگي رنج مي بريد؟
ذرت بوداده ميل کنيد.
خانمها مي توانند با صرف ذرت بوداده که به کاهش افسردگي، نگراني و خستگي که از عوارض مي باشد پيش گيري کنند.
+
+
MEMORY PROBLEMS?
EAT OYSTERS!
Oysters help improve your mental functioning by supplying much-needed zinc.
دچار مشكلات حافظه شده ايد؟
صدف خوراکي بخوريد.
صدف با داشتن روي مورد نياز به بهبود عملكرد مغز کمك مي کند.
+
COLDS?
EAT GARLIC!
Clear up that stuffy head with garlic.
(remember, garlic lowers cholesterol, too.)
سرما خورديد؟
سير بخوريد.
سرو کله گرفته را با سير تميز کنيد.
(يادتان باشد که سير سطح کلسترول را نيز کاهش مي دهد)
+
+
COUGHING?
USE RED PEPPERS!!
A substance similar to that found in the cough syrups is found in hot red pepper.
Use red (cayenne) pepper with caution-it can irritate your tummy.
سرفه مي کنيد؟
فلفل قرمز !!!
مشابه ماده اي که در شربت سرفه بكار مي رود در فلفل قرمز وجود دارد.
البته فلفل قرمز را با احتياط مصرف کنيد شايد معده شما را تحريك کند.
+
+
BREAST CANCER?
EAT Wheat, bran and cabbage Helps to maintain estrogen at healthy levels.
سرطان سينه؟
گندم، سبوس و کلم مصرف کنيد.
اين مواد استروژن را در سطوح سالم نگه مي دارند.
+
+
LUNG CANCER?
EAT DARK GREEN AND ORANGE AND VEGGIES!!!
A good antidote is beta carotene, a form of Vitamin A found in dark green and orange vegetables.
سرطان ريه؟
سبزيجات تيره و نارنجي رنگ و سبز ي مصرف کنيد.
پادزهر مفيدي است که در سبزيجات تيره و نارنجي رنگ يافت ميشود A بتا اکروتن، نوعي ويتامين .
+
ULCERS?
EAT CABBAGE ALSO!!!
Cabbage contains chemicals that help heal both gastric and duodenal ulcers.
زخم معده بروز کرده؟
کلم بخوريد.
کلم شامل ترکيباتي است که به درمان زخم معده و دوازدهه کمك مي کند.
+
+
DIARRHEA?
EAT APPLES!
Grate an apple with its skin, let it turn brown and eat it to cure this condition.
(Bananas are good for this ailment)
اسهال؟
سيب ميل کنيد.
سيب را با پوست رنده کنيد. بگذاريد تا قهوه اي شويد و براي درمان اين وضعيت ميل کنيد.
( موز نيز براي اين بيماري خوب است)
+
+
CLOGGED ARTERIES?
EAT AVOCADO!
Mono unsaturated fat in avocados lowers cholesterol.
از شريان هاي رسوب گرفته رنج مي بريد؟
آووکادو بخوريد.
چربي غير اشباع شده موجود در آوکادو کلسترول را پايين مي آورد.
+
+
HIGH BLOOD PRESSURE?
EAT CELERY AND OLIVE OIL!!!
Olive oil has been shown to lower blood pressure.
Celery contains a chemical that lowers pressure too.
فشار خونتان بالاست؟
کرفس و روغن زيتون ميل کنيد.
روغن زيتون فشار خون را پايين مي آورد.
کرفس نيز شامل ماده اي است که فشار خون را پايين مي آورد.
+
+
BLOOD SUGAR IMBALANCE?
EAT BROCCOLI AND PEANUTS!!!
The chromium in broccoli and peanuts helps regulate insulin and blood sugar.
ناهماهنگي قند خون داريد؟
بروکلي و بادام زميني ميل کنيد.
کروم موجود در بروکلي و بادام زميني انسولين و قند خون را تنظيم مي کند.
+
+
Kiwi:
Tiny but mighty.
This is a good source of potassium, magnesium, Vitamin E &fiber.
It's Vitamin C content is twice that of an orange.
کيوي:
ريز و مقوي.
منبع بسيار خوب پتاسيم،منيزيوم، ويتامين C و فيبر...
ويتامين E موجود در آن دو برابر پرتقال مي باشد.
+
+
Apple:
An apple a day keeps the doctor away?
Although an apple has a low Vitamin C content, it has antioxidants & flavonoids which enhances the activity of Vitamin C thereby helping to lower the risks of colon cancer, heart attack & stroke.
سيب:
يك سيب در روز پزشك را دور نگه مي دارد؟
با اينكه سيب ويتامين C را افزايش مي دهد و به کاهش خطر سرطان روده بزرگ، اکسيدان و مي باشد که فعاليت ويتامين C حمله قلبي و سكته مغزي کمك مي کند.
+
Strawberry:
Power among Protective fruit.
Strawberries have the highest total antioxidant vessels clogging free radicals protects the body from cancer causing, blood & major fruits. Anti-oxidants and they actually keep us actually; any berry is good for you.
They're high in them get rid of all ...
(best and very versatile in the health field blueberries are the ... young (free-radicals that invade our bodies them)
توت فرنگي:
ميوه محافظ. توت فرنگي بالاترين قدرت کنتي اکسيدان را در ميان ميوه اي اصلي دارد که بدن را در برابر سرطان، راديكال هاي آزاد رسوب شده روي رگ هاي خوني محافظت مي کند. (در واقع هر ميوه اي از خانواده توت براي شما خوب و مفيد است.
شامل ميزان بالاي انتي اکسيدان هستند و ما را جوان نگه مي دارند ... سته آبي بهترين نوع است و کليه راديكال هاي آزاد را که به بدن هجوم مي آورند از بين مي برد.
+
+
Orange:
Oranges a day may help keep colds away, lower Sweetest medicine.
Taking 2 - 4 .cancer dissolve kidney stones as well as lessen the risk of colon & cholesterol, prevent
پرتقال:
شيرين ترين دارو.
خوردن 2 الي 4 پرتقال در روز کمك به پيش گيري از سرماخوردگي و کلسترول پايين مي کند و سنگ هاي کليه را از بين مي برد و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش مي دهد.
+
+
Watermelon:
They are also a key source of dose of glutathione which helps boost our immune system packed with a giant Coolest Thirst Quencher.
Composed of 92% water, it is also other nutrients .
lycopene - the cancer fighting oxidant Potassium& found in watermelon are Vitamin C.
(watermelon also has natural substances) rays sources [that keep our skin healthy, protecting our skin from those darn sun natural SPF].
هندوانه:
هندوانه شامل مواد طبيعي (منابع طبيعي) بهترين تسكين دهنده عطش.
شامل 92 % آب و حجم بسيار زيادي از گلوتاتيون مي باشد که سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند.
همچنين منبع اصلي ليكوپن - اکسيدان ضد و پتاسيم مي باشد. سرطان است.
ساير مواد غذايي يافت شده در هندوانه شامل ويتامين C مي باشد که کمك به حفظ سلامت پوست مي کند و همچنين پوست ما را در برابر اشعه هاي خطرناك SPF محافظت مي نمايد ..)
+
+
Guava &Papaya:
Top awards for Vitamin C.. They are the clear winners for their high Vitamin C content.
Guava is also rich in fiber which helps prevent constipation.
گواوا :
گواوا و پاپايا: بالاترين سطح ويتامين C از نظر فيبر نيز غني است که به جلوگيري از يبوست کمك مي کند
+
+
Tomatoes:
a preventative measure for men, keeps those prostrate problems are very good as their bodies from invading.
گوجه فرنگي:
ترفند پيش گيرانه بسيار خوبي براي آقايان است و بيماري هاي پروستات را از آنها دور نگه مي دارد




تاریخ: شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:داروهاي خوراكي,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خواص خوراکی ها


 گلچینی از خواص باور نکردنی گیاه خردل



 خردل گیاهی علفی، یک ساله و به ارتفاع 20 تا 60 سانتی متر است که دارای کرک‌های خشنی است. این گیاه دارای برگ بوده و گل‌های آن زرد رنگ است و بوی نسبتاً مطبوعی دارد.
 در پزشکی از خردل به دو صورت استفاده می‌شود: خردل سفید و خردل سیاه. خردل سیاه به صورت دانه و خردل سفید به صورت آرد استفاده می‌شود.
 معمولاً مردم خردل را به صورت سس استفاده می‌کنند که ترکیبی از دانه کوبیده‌ی خردل سفید و سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل است.
 باید بدانید که این گیاه برای درمان بیماری‌ها و ناخوشی‌های زیادی موثر است مثل سرماخوردگی، کمردرد، یبوست، سرفه و غیره.
 در این مطلب با گلچینی از خواص این گیاه شگفت انگیز آشنا می‌شوید.

 * خردل ضد یبوست است
 برگ‌های خردل سرشار از ویتامین C است و در کشور چین آن‌ها را به عنوان تقویت کننده و برای تصفیه‌ی خون به غذا اضافه می‌کنند.
 روش استفاده: خردل سفید را به غذاهایتان اضافه کنید زیرا برای مقابله با یبوست مفید است.

* خردل برای درمان سرماخوردگی
 اگر بینی‌تان گرفته است سراغ خردل بروید. خردل حاوی ترکیباتی مثل «میروزین» و «سینیگرین» است که خلط‌ها را روان و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.
 روش مصرف: دو قاشق غذاخوری دانه‌ی خردل را له کرده و با یک فنجان آرد گندم مخلوط و کمی آب اضافه کنید. مقداری وازلین به سینه‌ی خود بمالید و روی آن یک لایه ترکیب خردل و آرد پخش کنید. اجازه دهید این مرهم به مدت حداکثر 15 دقیقه روی سینه‌تان بماند. توجه داشته باشید اگر این مرهم بیش از این مدت روی پوستتان بماند امکان دارد پوستتان دچار سوختگی شود. توصیه می‌کنیم بعد از استفاده از خردل دست‌هایتان را با دقت بشوید.
 


گیاه خردل
 

* دم کرده‌ی خردل برای هضم بهتر غذا
 زمانی که بی اشتها می‌شوید و یا احساس سنگینی می‌کنید جوشانده‌ی خردل می‌تواند کمکتان کند. در واقع خردل با افزایش ترشحات معده به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.
 روش استفاده: یک قاشق چای‌خوری نوک ساقه‌های خردل سیاه را با یک فنجان آب جوش به مدت 5 دقیقه دم کنید. محلول را صاف کرده و روزانه 3 فنجان تا درمان علائم بی‌اشتهایی و احساس سنگینی میل کنید.

* خردل کمردرد و روماتیسم را تسکین می‌دهد
 زمانی که کمردرد دارید یا از دردهای روماتیسمی رنج می‌برید، خردل یک مسکن و گرم کننده‌ی خوب مفاصل است.
 روش استفاده: روی یک قاشق چای‌خوری خردل آسیاب شده یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد. یک دستمال را به این دم کرده آغشته کرده و به مدت 10 دقیقه روی نقاط دردناک قرار دهید. یا این که یک پیمانه‌ی کوچک پودر خردل را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر درآید. مرهم را روی یک حوله یا پارچه پخش و آن را لوله کنید. اول روی پوستتان وازلین بمالید و سپس مرهم را روی آن بگذارید. نباید مرهم خردل زیاد روی پوست بماند زیرا ممکن است پوستتان را دچار التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند مورد منع استفاده دارد.

* خردل سرفه را درمان می‌کند
 خردل با عفونت‌های مجرای تنفسی مقابله می‌کند. اگر سرفه می‌کنید خردل را دریابید.
 روش استفاده: یک پیمانه پودر خردل سیاه را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید و هم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. خمیر را روی یک حوله پخش کنید و حوله را تا کنید. روی گلو و سینه‌تان وازلین بزنید و سپس مرهم را روی آن قرار دهید. این مرهم باید حداکثر 15 دقیقه روی پوستتان باشد و بیش از این مدت امکان دارد روی پوست ایجاد التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب: گلچینی از خواص باور نکردنی گیاه خردل,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آجیل عید را چگونه انتخاب کنیم؟



 این روزها وقتی برای خرید آجیل عید به قنادی‌ها یا آجیل‌فروشی‌ها سری می‌زنیم با انواعی از آجیل‌های شور، شیرین، خام، بوداده یا انواعی از آجیل‌های وارداتی چون هندی، ژاپنی و... روبه‌رو می‌شویم. این آجیل‌ها اغلب ظاهری براق و خوش‌رنگ دارند که اکثر افراد را ترغیب به خرید می‌کنند، اما متأسفانه برخی از این آجیل‌ها برخلاف ظاهر خوش‌آب و رنگ، طعمی نامطلوب و گاهی مهمانانی ناخوانده دارند که خریدار به ناچار با توجه به صرف هزینه گزاف مجبور به دور ریختن آن‌ها می‌شود.
 البته برخی نیز هستند که بدون توجه به بهداشت و سلامت آجیل، این محصولات ناسالم را مصرف می‌کنند.
 حال این پرسش مطرح می‌شود، اگر ظاهر آجیل نشان‌دهنده کیفیت آن نیست، پس چگونه می‌توان آجیلی سالم و بهداشتی تهیه کرد؟ آیا مصرف آجیل‌های بدطعم می‌تواند برای سلامت مصرف‌کننده مضر باشد؟ مهم‌ترین نکته در زمان خرید آجیل تست کردن طعم و مزه آن است.

.:: آجیل‌های فله‌ای
 آجیل و خشکبار ازجمله تنقلاتی هستند که اگر در شرایط نامناسب محیط، چون گرما و رطوبت بالا به مدت طولانی قرار گیرند آلوده به نوعی قارچ می‌شوند. این قارچ قرار است با نفوذ به داخل مغزها، آن‌ها را آلوده کرده و با تولید نوعی سم به نام آفلاتوکسین عوارض سریع یا طولانی مدتی را در مصرف‌کننده ایجاد نمایند.
 از عوارض سریع آن می‌توان به تضعیف سیستم ایمنی بدن، صدمات کبدی و در نهایت سرطان کبد و از اثرات طولانی مدت آن نیز می‌توان به بروز ناهنجاری‌های جنینی، جهش‌زایی، انحراف کروموزوم‌ها و غیره اشاره کرد.
 معمولاً این سم در آجیل‌های فله‌ای که به صورت سنتی نگهداری و عرضه می‌شوند به مقدار زیاد یافت می‌شود؛ البته بد نیست بدانید این روزها عده‌ای از فروشندگان سودجو، برخی از اقلام صادراتی آجیل چون پسته را که به دلیل آلودگی به آفلاتوکسین از صادرات ایران حذف شده است به عنوان محصولات درجه یک مخلوط با مغزهای دیگر به صورت درهم عرضه می‌کنند که متأسفانه تشخیص آن بسیار مشکل است بنابراین با توجه به این که برخی مراکز عرضه آجیل، محصولات کهنه و آفت‌زده خود را نیز به صورت مخلوط عرضه می‌کنند توصیه می‌شود که از خرید آجیل‌های مخلوط فله‌ای اجتناب کنید. این آجیل‌ها اغلب طعم ناخوشایندی دارند و مصرف آن‌ها حتی به مقدار اندک، می‌تواند مصرف‌کننده را به عوارض ناشی از سم آفلاتوکسین دچار کند.

.:: آجیل‌های براق
موضوع دیگری که این روزها باید به آن توجه داشت، مواد براق واکس مانندی است که برخی قنادی‌ها یا آجیل‌فروشی‌ها برای افزایش زمان ماندگاری و جذاب شدن به آجیل می‌افزایند. به گفته کارشناسان علم تغذیه، مصرف طولانی‌مدت این مواد افزودنی می‌تواند به بخش‌های مختلف بدن به ویژه کبد آسیب رسانند. حال اگر زیبایی آجیل‌های براق شما را وسوسه کرده‌اند حداقل آن‌هایی را که در بسته‌بندی‌های بهداشتی و دارای تاریخ مصرف و مجوز بهداشت هستند انتخاب کنید.

.:: آجیل‌های رنگی
نکته دیگر رنگ‌هایی است که برای تخمه، بادام، پسته و ... استفاده می‌شوند. این رنگ‌ها عمدتاً غیرمجاز و با پایه فلزات سنگین بوده و گاهی حساسیت‌های شدیدی را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند.
 این رنگ‌ها بسته به نوع رنگ احتمال بروز سرطان و بیماری‌های کبدی و کلیوی را خصوصاً در افراد آسیب‌پذیری چون کودکان، خانم‌های باردار و سالمندان افزایش می‌دهد. بنابراین چنانچه هنگام مصرف تخمه، پسته و بادام دست‌ها و لب‌ها رنگین شدند، این امر علامت مصرف رنگ‌های شیمیایی در تهیه آن‌هاست که باید از مصرف این‌گونه تنقلات خودداری کنید.

.:: توصیه‌ها
1- آجیل شور برای افراد با فشار خون بالا و بیماران قلبی عروقی و آجیل شیرین برای بیماران دیابتی و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضرند؛ بنابراین بهتر است به مقدار مناسب از آجیل‌های خام بی‌نمک استفاده کنید.
 2- آجیل‌های بو داده فسادپذیرند و بو دادن آجیل، طعم کهنگی آن را پنهان می‌کند؛ بنابراین مغزها را به صورت خام خریداری کنید و هر بار به مقدار مصرف بو دهید.
 3- از خرید مغزهای پوست‌کنده اجتناب کنید؛ چرا که این مغزها با توجه به راحتی مصرفشان زیاد میل می‌شوند و این امر می‌تواند سبب افزایش دریافت انرژی و اضافه وزن شود.



 4- نگهداری طولانی‌مدت آجیل تغییرات شیمیایی و اکسیداسیون خفیف چربی‌ها را در پی داشته و موجب بوی کهنگی و طعم نامطلوب آجیل می‌شود؛ بنابراین آجیل را در اندازه‌ای بخرید که در 2 هفته عید مصرف شود.
 5- در صورتی که روی مغزهای آجیل سوراخ‌هایی مشاهده کردید از مصرف آن‌ها بپرهیزید؛ چرا که در داخل سوراخ‌ها لارو حشرات به صورت کرم‌هایی به اندازه دانه برنج وجود دارد.
 6- از مصرف مغز گردوی سیاه شده در داخل آجیلتان اجتناب کنید. سیاه شدن گردو عمدتاً به دلیل رشد کپک‌ها و قارچ‌هایی است که می‌توانند با ترشح سموم خطرناک توکسین برای سلامت مخاطره‌آمیز شوند.

.:: آجیل شب یلدا و چهارشنبه‌سوری مفیدتر از آجیل عید نوروز است
آجیل شب یلدا و شب چهارشنبه سوری برخلاف آجیل عید نوروز، خام است و نمک ندارد. این آجیل به آجیل شیرین معروف است و از آنجایی که بو داده نیست از نظر متخصصان تغذیه مفیدتر است.
 آجیل شب یلدا شامل انواع مغزها همچون پسته، گردو، بادام و فندق و همچنین میوه های خشک مثل توت، انجیر ، خرمای خشک، برگه هلو و شیرینی باسلوق است.
 این آجیل حاوی مغزهای بونداده و شیرین است. این در حالی است که آجیل عید نوروز حاوی مغزهای بوداده همچون پسته، بادام، فندق و به ویژه تخمه شور است.
 در این میان مغز پسته به افرادی که گیاه‌خوار هستند، توصیه می‌شود. زیرا در آن مقادیر بالایی از آهن و کلسیم وجود دارد به طوری که در هر 100 گرم از آن 110 میلی‌گرم کلسیم و مقدار زیادی آهن وجود دارد.
 مغز پسته برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند، خانم‌های باردار و بیماران قلبی بسیار مفید است.
 علاوه بر این بادام از دیگر مغزهای موجود در آجیل شب یلدا است که از نظر تغذیه‌ای ارزش غذایی بسیاری دارد به طوری که هر 100 گرم از آن 21 گرم پروتئین دارد و بهتر از بادام زمینی است زیرا مغز بادام حاوی پروتئین است.
 در هر مغز بادام در حدود 240 میلی‌گرم کلسیم وجود دارد که از این رو افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند و قادر به مصرف شیر نیستند، می‌توانند از این مغز استفاده کنند.
 گردو یکی دیگر از مغزهایی است که در آجیل‌ها از آن استفاده می‌شود. در هر 100 گرم گردو، حدود 68 گرم چربی وجود دارد که قسمتی از این چربی شامل اسیدهای چرب غیراشباع است. از آنجا که گردو حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 (به خصوص اسید آلفالینولئیک) و فیتواسترول‌هاست، برای قلب مفید است.
 علاوه بر این مغز فندق نسبت سایر مغزها دارای چربی بیشتری است. در کنار چربی، پروتئین بالایی نیز در این مغز موجود است به طوری که هر 100 گرم از فندق حاوی 14 گرم پروتئین است.

.:: آجیل چهارشنبه سوری
متخصصان تغذیه مصرف مخلوط این مغزها را در حجم کم اما با یکدیگر توصیه می‌کنند و بهتر است که این مواد غـذایی در میان وعده صبح و یا بعد از ظهر استفاده شود و از مصرف آن‌ها در ساعت‌های نزدیک به خواب فرد به دلیل دیرهضم بودن آن‌ها اجتناب کرد.
 نخودچی و کشمش، نیز یک ترکیب پر پروتئین است. کشمش تمامی خواص انگور را دارد با این تفاوت که در طول فرآیند خشک شدن، درصد پتاسیم و قند آن افزایش یافته است از این رو استفاده از کشمش به افرادی که مبتلا به دیابت هستند، توصیه نمی‌شود.
 خشکباری مانند توت و انجیر را به آجیلتان اضافه کنید زیرا توت برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند، مناسب است و قند موجود در آن چاق کننده نیست. همچنین برای جذب آن، بدن نیاز به ترشح انسولین ندارد به این دلیل استفاده از توت به افراد مبتلا به دیابت نیز توصیه می‌شود.
 انجیر برای زنان در معرض کم خونی بسیار توصیه می‌شود زیرا هر 100 گرم انجیر خشک دارای 250 میلی‌گرم کلسیم و 4 میلی‌گرم آهن است و به این دلیل استفاده از آن برای رفع کمبود آهن و جلوگیری از پوکی استخوان توصیه می‌شود.
 




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آجیل عید را چگونه انتخاب کنیم؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آیا می دانید بیشتر محتوای روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است؟




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آیا می دانید

 

آیا می دانید قیمت روغن مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولی الان در بازار 900 الی 800 تومان است که از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتر است؟




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آیا می دانید

 

آیا می دانید رنگهای افزودنی در نوشابه ها, ساندیس ها, کیکها, آدامسها و ... همه سرطان زا هستند؟




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آیا می دانید

 

آیا می دانید ساندیسها, نوشابه ها, بیسکویتها, کیکها و... با قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد؟




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آیا می دانید؟

آیا می دانید سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود؟




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

پلاک اتومبیل های ایران به ترتیب حروف الفبا

استان آذربایجان شرق
 شهر تبریز(مرکز استان): پلاک ایران 15
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 25 - پلاک ایران 35
 استان آذربایجان غربی
 شهر ارومیه (مرکز استان): پلاک ایران 17
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 27 - پلاک ایران 37
 استان اردبیل
 شهر اردبیل(مرکز استان): پلاک ایران 91
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 91 (پلاک مرکز استان و سایر شهرهای استان یکی می‌باشد)
 استان اصفهان
 شهر اصفهان (مرکز استان): پلاک ایران ۱۳
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 23 - پلاک ایران 43 - پلاک ایران 53
 استان ایلام
 شهر ایلام (مرکز استان): پلاک ایران 98
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 98 (پلاک مرکز استان و سایر شهرهای استان یکی می‌باشد)
 استان بوشهر
 شهر بوشهر (مرکز استان): پلاک ایران ۴۸
 سایر شهرهای استان : پلاک ایران ۵۸
 استان تهران
 شهر تهران (مرکز استان): پلاک ایران 11- پلاک ایران 22- پلاک ایران 33- پلاک ایران 44- پلاک ایران 55- پلاک ایران 66- پلاک ایران 77- پلاک ایران 88- پلاک ایران 99
 شهر کرج : پلاک ایران 68 – پلاك ايران 21
 سایر شهرهای استان : پلاک ایران ۷۸
 استان چهار محال و بختیاری
 شهرکرد(مرکز استان): پلاک ایران ۷۱
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۸۱
 استان خراسان
 شهر مشهد (مرکز استان) : پلاک ایران 12
 سایر شهرهای خراسان (شمالی و رضوی و جنوبی): پلاک ایران 32 - پلاک ایران 42 - پلاک ایران 52
 استان خوزستان
 شهر اهواز (مرکز استان): پلاک ایران ۱۴
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۲۴ - پلاک ایران ۳۴
 استان زنجان
 شهر زنجان (مرکز استان): پلاک ایران ۸۷
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۹۷
 استان سمنان
 شهر سمنان (مرکز استان): پلاک ایران ۸۶
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۹۶
 استان سیستان و بلوچستان
 شهر زاهدان (مرکز استان): پلاک ایران 85
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 95
 استان فارس
 شهر شیراز (مرکز استان) : پلاک ایران 63
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 73 - پلاک ایران 83 - پلاک ایران 93
 استان قزوین
 شهر قزوین (مرکز استان): پلاک ایران ۷۹
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۸۹
 استان قم
 شهر قم(مرکز استان) : پلاک ایران 16
 استان کردستان
 شهر سنندج (مرکز استان): پلاک ایران 51
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 61
 استان کرمان
 شهر کرمان(مرکز استان): پلاک ایران ۴۵
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 65 - پلاک ایران 75
 استان کرمانشاه
 شهر کرمانشاه (مرکز استان) : پلاک ایران 19
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 29- پلاک ایران 39
 استان کهکلویه و بویر احمد
 شهر یاسوج (مرکز استان) : پلاک ایران 49
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 49 (پلاک مرکز استان و سایر شهرهای استان یکی می‌باشد)
 استان گلستان
 شهر گرگان (مرکز استان): پلاک ایران ۵۹
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران ۶۹
 استان گیلان
 شهر رشت (مرکز استان):پلاک ایران 46
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 56 - پلاک ایران ۷۶
 استان لرستان
 شهر خرم آباد (مرکز استان): پلاک ایران 31
 سایر شهرهای استان : پلاک ایران 41
 استان مازندران
 شهر ساری (مرکز استان): پلاک ایران 62
 سایر شهرهای استان : پلاک ایران 72 - پلاک ایران 82 - پلاک ایران 92
 استان مركزي
 شهر اراك (مرکز استان): پلاک ایران 47
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 57
 استان هرمزگان
 شهر بندرعباس (مرکز استان): پلاک ایران 84
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 94
 استان همدان
 شهر همدان (مرکز استان): پلاک ایران ۱۸
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 28 - پلاک ایران 38
 استان یزد
 شهر یزد (مرکز استان): پلاک ایران 54
 سایر شهرهای استان: پلاک ایران 64 - پلاک ایران 74

 * نكته مهم: اگر در بين اين اعداد دقت كنيد تنها اعدادي كه از بين 1 تا 99 در ليست بالا مشاهده نميشوند اعداد 26 و 36 و 67 هستند كه چون استان قم (پلاك ايران 16) و استان مركزي (پلاك ايران 47 براي اراك و پلاك ايران 57 براي ساير شهرستانها) داراي شهرستانهاي ديگري نيستند تكليفشان مشخص نيست. مضافا اينكه به دليل عدم بوجود آمدن خطاي ديد از اعداد مضرب عدد 10 استفاده نميشود




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:پلاک اتومبیل های ایران به ترتیب حروف الفبا,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 
دلتنگی های آدمی را باد ترانه ای می خواند

روياهايش را آسمان پرستاره ناديده مي گيرد

زندگی فرصتی است ، غیر قابل بازگشت ...

زندگي موهبت است ، بپذيريدش

زندگي زيباست ، تحسينش كنيد

زندگي اندوه است ، با آن مواجه شويد

زندگي تكاپو است ، به آن تن دهيد

زندگي شادماني است ، برايش نغمه سر دهيد

زندگي تعهد است ، به عهدش وفا كنيد

زندگي گرفتاري است ، تحملش كنيد

زندگي راز است ، كشفش كنيد

زندگي لذت است ، از آن بهره ببريد

زندگي اميد است ، آرزويش كنيد

زندگي سفر است ، به پايانش برسانيد

زندگي مساله است ، حلش كنيد

زندگي هدف است ، آن را به دست آوريد

زندگي نبرد است ، در آن جرات حضور داشته باشيد‍‍



به خدا توکل کنید و امیدوار باشین که روزی آرزوهاتون برآورده می شه ...

 




تاریخ: شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:زندگی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 
 

زندگی معلم بزرگی است


 

زندگی معلم بزرگی است. درس هایی می آموزد که در هیچ کتابی نیست و در هیچ دانشگاهی تدریس نمی شود. آنها که به کتاب ها و نوشته ها بسنده کردند و مغرور شدند از درس های بزرگ زندگی محروم شدند و بسیار آسیب دیدند.

زندگی می آموزد که شتاب نکن.

زندگی می آموزد چیزهایی که می خواهی به آنها برسی وقتی دریافتشان می کنی می بینی آنقدر هم که فکر می کرده ای مهم نبوده شاید هم اصلا مهم نبوده شاید موجب اندوهت نیز گشته است.

زندگی می آموزد از دست دادن آنقدر هم که فکر می کنی سخت نیست.

زندگی می آموزد رنج ها و سختی ها با همه تلخی که در کام تو دارند اگر خودت بخواهی می توانند بسیار آموزنده و رشد دهنده باشند.

زندگی می آموزد چیزهایی که بزرگترها سر آن دعوا می کنند بزرگتر از چیزهایی نیست که کوچک ترها سر آن دعوا می کنند.

زندگی می آموزد همه لحظات تبدیل به خاطراتی شیرین می شوند بعداً که می گذری و تو در آن لحظه بی تابی می کردی و این را نمی دانستی.

زندگی می آموزد آنها که از تلخی ها می گریزند شیرینی ها را نخواهند چشید و آنها که از سختی ها می ترسند به آسودگی نخواهند رسید.

زندگی می آموزد گذشت و مهربانی شیرین است.

زندگی می آموزد آنکه کام دیگران را تلخ می کند غیر ممکن است کام خودش شیرین باشد.

زندگی می آموزد سادگی زیباتر است.

زندگی می آموزد بار بر دوش دیگران نهادن، شانه های خودت را سنگین می کند و بار از دوش دیگران برداشتن، خودت را سبکبار می کند.

زندگی می آموزد صمیمیت را.

زندگی نشان می دهد کسانی را که سنگین و بزرگ راه رفتند و خرد و شکسته شدند.

زندگی می گوید من با تو مهربانم، خیلی مهربانم اگر تو با خودت نامهربان نباشی.

زندگی می گوید بیش از آنکه تو مرا دوست می داری من تو را. بیش از آنکه تو مرا می خواهی من تو را.

زندگی می گوید تو خیلی وقت ها مرا گم می کنی. جاهای عجیبی بدنبال من می گردی، جاهایی که شاید حتی زندگیت به تنگنا کشیده می شود.

زندگی می گوید خیلی وقت ها تو از چیزی می گریزی و به تنگ می آیی که همانجا بوی عطر من پیچیده است. وقتی دست سالخورده ای را می گیری و با حوصله پا به پای او عرض خیابان را طی می کنی، وقتی به صورت کودکی گریان می خندی، وقتی نوازش دستان گرمت وجود لرزان یتیمی را گرم می کند. وقتی با حوصله و مهربانی نگاهت را به نگاه خسته پدر و مادرت گره می زنی. وقتی به همسرت فرصت می دهی تا در چشمه شکیبایی تو غبار آشفتگی و دلتنگی و خستگی اش را بزداید. وقتی با مهر و صبوری می خندی تا خنده زیبایت خنکایی باشد برای آنکه در گرمای زندگی جوش آورده است.

می بینی زندگی چه پیداست. کاش از چشمه زندگی فرار نکنی و لختی کنارش بنشینی و دویدن های بی امان این فرصت را از تو نگیرد که کفش هایت را درآوری و پایت را در زلالش از رنج شتاب های پی در پی برهانی. از آنها نباشی که مهمند و به هرکس می رسند می گویند وقت ندارم. از آنها نباشی که سلام دیگران را نمی شنود و لبخندشان را نمی بیند.

 

زندگی چه معلم مهربانی است.




تاریخ: شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:زندگی معلم بزرگی است,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی